ترندهای روز

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا چه موقع است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین زمان مصرف واکسن آنفولانزا را از ۲۴ شهریور تا ۲۴ اردیبهشت ماه توصیه کرد.

علی روحبخش در خصوص آخرین وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها گفت: واکسن آنفلوانزا در دو نوع برند هلندی اینفلوواک تترا و برند فرانسوی واکسیگریپ حدود دو هفته پیش در داروخانه های محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع شد و در حال حاضر در حال حاضر در داروخانه ها موجود است.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

روح بخش در خصوص این واکسن ادامه داد: سال گذشته این دو واکسن ۳ ظرفیتی بود اما امسال در ۴ ظرفیت (۴ نوع ویروس) تهیه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت واکسن نوع هلندی ۴۰۰ هزار تومان و نوع فرانسوی آن حدود ۳۴۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: بیمه های درمانی و تامین اجتماعی مانند سال گذشته هزینه این واکسن را پوشش نمی دهد. اما برخی از بیمه های خصوصی مانند موسسات یا بانک ها آن را پوشش می دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه در تمام شهرهای اطراف مشهد شرکت های توزیع وجود دارد، باید این واکسن ها در داروخانه های شهرستان ها توزیع شود.

روحبخش در خصوص آخرین آمار این دو نوع واکسن آنفلوآنزا گفت: در حال حاضر حدود ۴۳ هزار واکسن هلندی و ۲۵ هزار واکسن فرانسوی در تمامی داروخانه های مشهد و ۱۵ شهر توزیع شده است.

بهترین زمان تزریق این واکسن از ۲۴ شهریور تا ۱۵ اردیبهشت می باشد

وی در خصوص افرادی که باید این واکسن را دریافت کنند، گفت: توصیه می کنیم سالمندان و کودکانی که بیماری های زمینه ای قبل یا بعد از تولد یا بیماری های مادرزادی دارند و همچنین بیماران دیابتی، زنان باردار و کادر پزشکی در معرض خطر ابتلا به این واکسن باشند. در پروتکل ها دریافت و استفاده از این واکسن را برای همه توصیه نمی کنیم.

روحبخش افزود: سال گذشته با کمبود واکسن مواجه نبودیم، اما مازاد بود و با توجه به اینکه تاریخ انقضای واکسن سالانه به پایان می رسد، امیدواریم امسال نیز با کمبود مواجه نشویم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص پرهیز از غذایی افرادی که می خواهند این واکسن را دریافت کنند، اظهار داشت: پرهیز و روزه داری وجود ندارد، اما از آنجایی که واکسن یک ماده بیولوژیک است، زمانی که افراد واکسن را دریافت می کنند. باید آن را تا نگهداری در شرایط سرد مصرف کنید.

روحبخش بهترین زمان مصرف این واکسن را از ۲۴ شهریور تا ۲۴ مهر ماه ذکر کرد و تاکید کرد: توصیه می کنم تزریق این واکسن در مراکز درمانی با حضور کادر پزشکی انجام شود تا در صورت بروز واکنش آلرژیک و همچنین در صورت بروز واکنش های آلرژیک کنترل و مدیریت شود. تزریق این واکسن اگر فردی علائمی مانند قرمزی شدید صورت، تورم صورت، گونه ها و لب ها را تجربه کرد، باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: افرادی که سابقه حساسیت به تزریقات دارند از تزریق این واکسن خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: تقاضا داریم همه مردم تقاضای این واکسن را نداشته باشند و فقط گروه های هدف این واکسن را دریافت کنند چرا که اگر همه مردم بخواهند واکسن آنفولانزا تزریق کنند با کمبود واکسن مواجه خواهیم شد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا