بانک و بیمه

بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا

هادی بهرامی; بازار: به دلیل ریسک گریزی، طلا از دیرباز به عنوان یک کالای ارزشمند مورد توجه مردم بوده است. برخی از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود تمایل به خرید طلای فیزیکی دارند و برخی دیگر از طریق قراردادهای آتی به معاملات شاخص طلا می پردازند. ما معمولاً در بازارهای سکه، شمش و طلای فیزیکی و همچنین صندوق های بورس طلا سرمایه گذاری می کنیم تا ارزش، ایمنی و ریسک سرمایه خود را حفظ کنیم. توصیه می کنیم در صورتی که زمان یا دانش کافی برای انجام معاملات طلای اهرمی برای بهره مندی از رشد قیمت در بلندمدت ندارید، سرمایه گذاری کنید. در زیر تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا، تمام سکه ها و طلای ۱۸ عیار را تحلیل می کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر خرید، فروش و سرمایه گذاری کنید.

اونس جهانی طلا
قیمت هر اونس طلا در ۱.۵ سال گذشته ۵۰ درصد، در سال گذشته ۲۶ درصد، در ۶ ماه گذشته ۲۴ درصد و در ماه گذشته ۶.۵ درصد بوده که ارزش بسیار خوبی محسوب می شود. قیمت هر اونس طلا در محدوده ۲۴۴۷ دلار با واکنش منفی مواجه شد و اندکی اصلاح شد که به نظر می رسد در میان مدت حداقل ۱۰ درصد اصلاح شود. قیمت در بلندمدت شاهد رشد قوی بوده و شاخص نوسان ساز RSI نیز در زیر چتر کانال موازی پویا و به دلیل واگرایی منفی شروع به ریزش در محدوده اشباع خرید کرده است و این موارد دیدگاه اصلاحی ما را تقویت می کند، که همینطور خواهد بود. در نهایت، پشتیبانی کوتاه مدت با قیمت ۲۲۳۰ دلار در دسترس خواهد بود و در صورت عدم حفظ، کف ثابت ۲۰۷۰ دلار می تواند به عنوان یک توقف نزولی و یک محدوده خرید مناسب در نظر گرفته شود. در حال حاضر شاخص RSI حمایت دینامیکی اصلی قابل اعتماد خود را از دست داده است و به نظر می رسد قیمت با توجه به ضعف روند صعودی، کاهش تنش ها و رشد فوق اشباع اصلاح شده و فرصت خرید دوباره ایجاد کند. ما سقف ۲۵۸۵ دلار آمریکا برای اونس جهانی طلا در سال ۱۴۰۳ را به عنوان حداقل حدی در نظر می گیریم که بعید است قیمت از آن فراتر رود. زیرا طبق رفتار تاریخی، نوسانات اونس می تواند ریسک خرید بیش از این مقدار را افزایش دهد و البته این امر به دور از عقلانیت است.

قیمت هر اونس طلا در محدوده ۲۴۴۷ دلار با واکنش منفی مواجه شد و اندکی اصلاح شد که به نظر می رسد در میان مدت حداقل ۱۰ درصد اصلاح شود. در نهایت، پشتیبانی کوتاه‌مدت ۲۲۳۰ دلار در دسترس خواهد بود و در صورت عدم حفظ، کف ثابت ۲۰۷۰ دلار می‌تواند به عنوان یک توقف نزولی و یک محدوده خرید مناسب در نظر گرفته شود.

تمام سکه های امامیه
قیمت سکه تمام طرح جدید یا امامی در سال گذشته با ۷۱ درصد افزایش از کمترین قیمت ۲۷ میلیون تومان به بالاترین قیمت تاریخی ۴۶ میلیون تومان رسیده است که با واکنش منفی ۱۱ درصدی اصلاح شد. این سطح قیمت در سال گذشته و قبل از رشدی که تجربه کرد، به مدت هشت ماه در کانال معاملاتی محدوده و فاز انباشتی با نوسانات اندک قرار داشت که در حال حاضر در حمایت مطمئن ۳۹ میلیون تومانی وجود خواهد داشت. اگر بخواهیم از منظر تئوریک به نمودار فنی سکه نگاه کنیم، افت تا ۳۵ میلیون تومان می تواند ادامه داشته باشد و تقاضا در این محدوده افزایش می یابد؛ اما بسته به کشش بازار، شرایط اقتصادی، نرخ تورم و سطح انتظارات سرمایه گذاران، حداقل ارزش واقعی سکه تمام در میان مدت و بلندمدت را ۳۹ میلیون تومان فرض می کنیم و خریدهای بعدی را انجام خواهیم داد. اگر چنین باشد در نهایت به ۳۵ میلیون تومان کاهش می یابد. با اهداف ۴۶ و ۶۰ میلیون تومانی برای سال ۱۴۰۳ دوباره خرید خود را تکمیل می کنیم!

بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در بازارهای طلا

پیش بینی می شود قیمت با نوسانات و انباشت اندک در حمایت معتبر ۳۹ میلیون تومانی کانال محدوده معاملاتی را تشکیل دهد که در صورت حفظ می تواند تا اهداف ۴۶ و ۶۰ میلیون تومان رشد کند. اگر بخواهیم از منظر تئوریک به نمودار فنی سکه نگاه کنیم، افت تا ۳۵ میلیون تومان می تواند ادامه داشته باشد و تقاضا در این محدوده افزایش می یابد؛ اما با توجه به کشش بازار، شرایط اقتصادی، نرخ تورم و سطح انتظارات سرمایه گذاران، برآورد می کنیم که حداقل ارزش واقعی سکه تمام در میان مدت و بلندمدت ۳۹ میلیون تومان باشد و خریدهای بعدی را انجام خواهیم داد.

طلای ۱۸ عیار
قیمت طلای تزیینی ۱۸ عیار با ۷۷ درصد افزایش از کمترین قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاترین قیمت تاریخ ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر بین ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان است. پشتیبانی قیمت معتبر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که می تواند منطقه خرید محسوب شود و مرحله دوم تکمیل خرید نیز در محدوده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و هدف گذاری ها ۳.۹ و ۴.۵ میلیون تومان است. . برای قیمتی که برای میان مدت در نظر گرفته شده بود.

بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در بازارهای طلا

پشتوانه معتبر قیمت طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که می توان آن را یکی دیگر از حوزه های خرید در نظر گرفت و مرحله دوم تکمیل خرید نیز در محدوده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. اهداف مدت ۳.۹ و ۴.۵ میلیون تومان برای قیمت هدف گذاری شده بود.

آخرین کلمه
اگر قصد ورود به این بازار را دارید، بین دو گزینه، طلا و سکه گزینه بهتری برای سرمایه گذاری هستند و بین سکه فیزیکی و گواهی سپرده، به دلیل سهولت در معاملات، هزینه کمتر تراکنش و … گواهینامه بیشتر توصیه می شود. نقدینگی بالاتر سهام صندوق متحمل هزینه های ذخیره سازی، ارزش گذاری و غیره مربوط به گواهی سپرده نمی شود و از این نظر جذاب تر به نظر می رسد. البته، هنگام خرید هر یک از این نوع دارایی ها، باید میزان حباب ها در مقابل ارزش ذاتی و همچنین نوسانات تاریخی و برآوردهای آتی را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا