اخبار اقتصاد ایران

بهره‌برداری از سایت‌های ارتباطی ایرانسل در همدان به مناسبت دهه فجر :: ایران تحلیل

دو سایت ارتباطی ایرانسل در شهرستان های بهار و کبودرآهنگ استان همدان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایران تحلیل، صبح امروز سه شنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۲ و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور دکتر عباس صادقی پوریانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار، دکتر حمید میرزایی فرماندار لالجین و جمعی از مدیران منطقه ای و استانی از سایت ارتباطی ایرانسل در روستای “جاده هموار” لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان و به نمایندگی از سایت ارتباطی دیگری در بخش مرکزی بهره برداری شد. شهرستان کبودرآهنگ.

این دو سایت در مجموع ۸ روستا و ۵۷۷ خانوار را تحت پوشش قرار داده و ۲۰۰۰ نفر را با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل متصل می کنند.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران تاکنون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است که در شهرهای بزرگ ۱۰۰ درصد و در شهرهای دیگر نزدیک به این میزان است. در این راستا و با هدف تکمیل پوشش ارتباطی در تمامی شهرها و روستاها، ایرانسل پروژه USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات) را با هدایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نصب و راه اندازی انجام داده است. یا ارتقای فناوری سایت های ارتباطی روستاها بیش از ۲۰ خانواری که بر اساس برنامه وزارت ارتباطات به ایرانسل واگذار شده اند تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه قرار گرفته اند. این پروژه بزرگ هم اکنون در ماه های پایانی خود به سر می برد و بر اساس پیش بینی های وزارت ارتباطات جشن اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا