اخبار اقتصاد ایران

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری و زیرساختی در منطقه آزاد انزلی

۱۱ پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی با سرمایه گذاری ۶۷ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و این سازمان که برای ۱۲۰۴ نفر تامین و در حال اشتغالزایی است به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شده است.

افق میهن به مناسبت هفته دولت و با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمد سجاد سیاهکارزاده مدیر عامل سازمان و مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان و شهرستان بندرانزلی؛ ۱۱ پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی با سرمایه گذاری ۶۷ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و این سازمان به بهره برداری رسیده است که برای ۱۲۰۴ نفر اشتغالزایی داشته و عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شده است.

از این رو هفت طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی و چندین طرح عمرانی روستایی و فرهنگی آموزشی با مجموع سرمایه گذاری و هزینه ۵۴۰۸۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۱۱۰۹ نفر در هفته توسط دولت به بهره برداری رسید و در این مدت فعالیت رسمی مجتمع تجاری فرهنگی با سرمایه گذاری ۴۹ هزار نفری پروژه میلیاردی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰۰ نفر نیز آغاز شد.

بنابراین گزارش، همزمان با گرامیداشت هفته دولت در دو طبقه، انبار سرپوشیده با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر و همزمان با اجرای فاز اول پارک پلاس. مجتمع هتلداری با صرف ۳۰۰۰ میلیارد ریال و ایجاد شغل برای ۴۰ نفر توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

از سوی دیگر در زمینه بهره برداری از پروژه های صنعتی سه واحد تولیدی شامل تولید کالاهای برقی و الکترونیکی; محصولات آرایشی و بهداشتی و پوشاک؛ در مجموع با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۴۹ نفر رسما وارد مدار تولید شدند.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای مسئولیت اجتماعی خود به مناسبت هفته دولت با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان، پروژه های مختلف در حوزه عمران روستایی و خدمات فرهنگی- مذهبی را در روستاهای منطقه آزاد انزلی افتتاح کرد. این سازمان که شامل لایروبی رودخانه ها می شود. آسفالت راه های روستایی، احداث ساختمان های اداری و منازل مستضعفان، بازسازی و تجهیز مساجد، مساجد، بقاع متبرکه و برپایی دوره های آموزشی و ترویجی و رویدادهای ورزشی.

این گزارش حاکی از آن است که پروژه هایی که به مناسبت هفته دولت با حضور نماینده عالی دولت در استان گیلان آغاز شد، ۵ پروژه را اعلام کرد که مجموع برآورد هزینه برای احداث پروژه های فوق ۱۳۲۵۰ میلیارد ریال است و خواهد بود. ایجاد فرصت شغلی برای ۹۵ نفر .

در این راستا عملیات احداث یک انبار سرپوشیده با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر و تکمیل دو انبار سرپوشیده با هزینه ۱۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر توسط بخش خصوصی آغاز شد. . طرح های سرمایه گذاری که در زمینه زیرساخت های خدمات بندری، حمل و نقل مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، چهارمین پروژه سرمایه گذاری که مراحل ساخت را آغاز کرد، احداث سردخانه زیر و بالای صفر توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر و آخرین پروژه ای بود که ساخت سردخانه را آغاز کرد. یک برج مسکونی با هزینه ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال. خصوصی است که به طور مستقیم برای ۲۰ نفر فرصت شغلی فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا