اخبار اقتصاد ایران

بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سنگر تا پایان سال جاری

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه ای گیلان از بهره برداری پست ۲۰.۶۳ کیلوولت سنگر تا پایان امسال خبر داد.

ایران تحلیل، محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای گیلان اظهار داشت: برای احداث پست و خطوط در استان گیلان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی با چالش های زیادی مواجه هستیم. این استان به گونه ای ساخته شده است که بیش از ۷۵ درصد شبکه برق استان گیلان بارور است.

محمود دشت بزور افزود: با توجه به شدت گرما و تداوم آن، رشد مصرف برق، توان مهاجرت استان و عدم نصب ظرفیت بزرگ نیروگاهی در استان گیلان، از سال ۱۳۹۸ به بعد نیاز به برق وجود دارد. مصرف در استان از تولید عملی نیروگاه ها افزایش یافته و در واقع از تعادل خارج شده است. ما با تولید و مصرف برق مواجه هستیم، بنابراین در صورت تداوم روند فعلی رشد مصرف برق، استان گیلان در سال های گذشته وارد کننده برق از سایر استان ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: برای رفع مشکلات صنعت برق استان باید از فرصت و ظرفیت دومین سفر ریاست جمهوری به استان در راستای طرح مشکل مذکور استفاده و پیشنهاد ساخت و ساز را داد. نیروگاه های مختلف سیکل ترکیبی، بادی، خورشیدی، آب و نیروگاه های مبتنی بر دریا. استفاده شده.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب شبکه استان افزود: حتی در صورت افزایش ظرفیت نیروگاهی در استان باید به ظرفیت شبکه انتقال توجه ویژه داشت و از آن غافل نشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به ظرفیت عظیم احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در استان، اعلام کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی، جنوب استان گیلان از موقعیت و شرایط خوبی در زمینه ساخت نیروگاه های خورشیدی برخوردار است. و با وجود اینکه اولین نیروگاه خورشیدی قبل از پیک ساخته شده در سال آینده به بهره برداری می رسد، اما با توجه به پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب استان، انتظار می رود با پیگیری های نمایندگان استان، بیشتر سهمیه ای برای احداث نیروگاه خورشیدی به استان اختصاص می یابد.

محمود دشت بزرگ ضمن بیان چالش های مختلف صنعت برق گفت: صنعت برق کشور و استان به ویژه از نظر منابع مالی با چالش های مختلفی مواجه است که یکی از راه های برون رفت از این چالش اصلاح نظام برق است. ساختار قیمت برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا