اخبار اقتصاد ایران

بهره برداری از ۳ دیزل ژنراتور برق خودتامین در مجتمع دخانیات گیلان

مراسم بهره برداری از ۳ دستگاه دیزل ژنراتور خودکفایی مجتمع دخانیات گیلان به نام شهدای خمیت در رشت برگزار شد.

افق میهن، راه اندازی و بهره برداری از ۳ دستگاه دیزل ژنراتور خودتامین مجتمع دخانیات گیلان با ظرفیت ۴ مگاوات، شنبه ۶ مرداد، با یاد و نام «شهدای خدمت» و با حضور جبار کوچی نژاد، مهدی فلاح، محمدرضا احمدی; نماینده شهرستان های رشت، سعید رحمت زاده; نماینده شهرستان صومعه سرا و ولی داداشی؛ نماینده آستارا و سردار دامغانی; فرمانده سپاه قدس گیلان، سیدابوالحسن رضوی؛ رئیس هیئت مدیره، محمدحسین حسنی؛ نصراله رحمان زنجانی عضو هیئت مدیره و معاون اداری مالی عضو هیئت مدیره و مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شرکت دخانیات، جوشن؛ فرماندار خانقاه، آقاجانی; فرشید آیینی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ معاونت تولید، خانم جامعی; معاون بازرگانی، حسین آیینی؛ رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت و امیر حسین آل اسحاق; مشاور مدیرعامل در امور اجرایی و رئیس مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت و جمعی از مسئولان استانی در این مجموعه برگزار شد.

مجتمع دخانیات گیلان با افتتاح سه نیروگاه دیزلی خودکفا و تولید چهار مگاوات انرژی به توان تولید برق مورد نیاز برای ادامه فعالیت در مواقع ضروری دست می یابد.

با بهره برداری از این سه دیزل ژنراتور، پس از ۹ ماه تلاش و تلاش همه جانبه مدیریت شرکت و مدیران مجموعه گیلان، برق تولیدی وارد شبکه برق رسانی مجتمع شده تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود. و موقعیت های اوج مصرف زمانی که صنایع و ادارات بزرگ قطع می شوند. به طور مداوم روند تولید را دنبال کنید.

بر اساس این گزارش، شهیار وهابی مدیر مجتمع دخانیات گیلان در این مراسم گفت: نیروگاه خودکفایی این مجتمع با تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه، نیروگاهی خودکفا است. با هدف تامین برق مصرفی خطوط تولید مجتمع و همچنین کمک به جبران عدم تعادل در تولید و مصرف برق در استان و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت دخانیات ایران استفاده شده است. و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت تولید.

وی افزود: این پروژه بیش از ۲۰ ماه به طول انجامیده و بیش از ۷۰ درصد عملیات عمرانی، برقی و مکانیکی پروژه در ۹ ماه گذشته اجرا شده است.

پیامدهای منفی قطع برق در مجموعه گیلان

مدیر مجتمع دخانیات گیلان یادآور شد: مجتمع دخانیات گیلان بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده شرکت توزیع برق استان در ماه های اخیر ۳ روز در هفته دچار قطعی برق شهری بوده که علاوه بر از دست رفتن فرصت تولید و زیان های ناشی از آن. ، پیامدهای منفی دیگری در محیط کار و خطوط تولید دارد که با افتتاح و بهره برداری از پروژه مذکور خرابی و قطعی برق خطوط تولید برطرف می شود.

وهابی افزود: این سه گازوئیل قادر خواهند بود در مدت یک ساعت برق ۶۰۰۰ واحد مسکونی را تامین کنند که علاوه بر برق رسانی به خطوط تولید یکپارچه، رویکرد مسئولانه به وظایف اجتماعی در قبال شهروندان استان خواهد بود.

سید ابوالحسن رضوی رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: قطعی مکرر برق در سال های اخیر به یکی از موانع تولید برای صنایع و شرکت های بزرگ تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت خودکفایی انرژی مجتمع‌های بزرگ صنعتی افزود: پس از قطعی‌های مکرر برق در مجتمع دخانیات گیلان، احداث نیروگاه برای خودکفایی در حوزه انرژی کلید خورد و هم‌اکنون وارد فاز اجرایی شده است. عمل.

رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به اشتغال بیش از هزار نفر از کارکنان و کارگر و متخصص در مجتمع دخانیات گیلان افزود: مجتمع دخانیات گیلان یکی از واحدهای پیشرو دخانیات کشور است و نقش بسزایی دارد. نقش در اشتغال و اقتصاد

هدررفت میلیاردی برق مجتمع دخانیات گیلان

رضوی با اشاره به پیامدهای زیانبار قطعی های گاه و بیگاه برق در صنعت دخانیات گیلان گفت: خاموشی های مکرر در صنعت دخانیات گیلان خسارت چند ده میلیاردی را به دنبال دارد.

رئیس هیئت مدیره دخانیات ایران ضمن تشریح برخی از مشکلات و چالش های شرکت دخانیات از جمله بدهی مالیاتی انباشته از گذشته، گفت: تولید شرکت دخانیات ایران در مقطعی از زمان به کمتر از ۷ میلیارد نخ در سال و از سوی دیگر پرونده های حقوقی و قضایی بسیاری علیه این شرکت تشکیل شد.

جبران بخش عمده مغایرت های مالی شرکت دخانیات

رضوی از جبران بیشتر عدم تعادل های مالی شرکت دخانیات در این مدت خبر داد و با اشاره به تحول در روند تولید در این شرکت افزود: تولید سیگار در شرکت دخانیات به بیش از ۱۰ میلیارد نخ در سال می رسد. این روند در چهار ماهه اول سال جاری ادامه دارد. .
رئیس هیئت مدیره دخانیات ایران با اشاره به رویکرد تعاملی و حمایتی مجموعه مدیریت فعلی افزود: در گیلان با بیش از ۶۰۰ کشاورز قرارداد کشت تنباکو منعقد شده که حاصل آن اشتغالزایی در سطح منطقه ای

کیفیت بالای محصولات دخانی تولید شده در کشور

بر اساس این گزارش «ولی داداشی»؛ نماینده مردم آستارا در شورای اسلامی در مراسم افتتاح ۳ دیزل ژنراتور برق رسانی به مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به حل چالش اصلی این مجموعه گفت: قطعی برق بود. یکی از چالش های عمده مجموعه دخانیات گیلان که با تلاش مدیران و پرسنل این مجموعه رفع شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تولید افزود: حمایت از تولید داخلی توسط شرکت های ایرانی در قوه مقننه و مجریه باید در قالب قانون حمایتی نسبت به سایر شرکت های خارجی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا با اشاره به حمایت شرکت دخانیات از کشاورزان گفت: شرکت دخانیات از زنجیره تولید و اشتغال به ویژه در حوزه کشاورزی حمایت کرده است و باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی کشور با اشاره به کیفیت بالای محصولات دخانی تولید شده در کشور تصریح کرد: خروجی مجتمع برق تولیدی دخانیات گیلان ۴ مگاوات معادل برق مصرفی ۶۰۰۰ واحد مسکونی است. که به نوبه خود یک اقدام موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا