اخبار اقتصاد ایران

بهره برداری از ۴ پروژه آب منطقه ای گیلان در هفته دولت؛ از تصفیه خانه طول لات تا سد لاستیکی ماسال

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان مجموع پروژه های آماده افتتاحیه هفته دولت امسال را چهار پروژه دانست و گفت: سد لاستیکی فخرآباد ۱۰ هزار متر مکعب مخزن آب شرب آستانه اشرفیه فاز اول تصفیه خانه تول لات. و سد لاستیکی ماسال از جمله این پروژه ها هستند. میزبان

افق میهن، وحید خرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سد پلرود، اظهار کرد: کارگاه سد مجددا فعال شده و طرح راه جایگزین در حال بروزرسانی و انتخاب پیمانکار است.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی استان گیلان برای قطع درختان تعیین شده انجام شده است، افزود: ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال تخصیص یافته است و مجدداً به همین میزان تخصیص خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از تسریع در روند اجرای بدنه سد با تزریق اعتبارات و فعال شدن کامل کارگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: بدنه سد بیش از ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از اجرای جایگزین. به این ترتیب سرعت پروژه افزایش می یابد و پیش بینی می شد تا سال آینده به بهره برداری برسد.

خرمی در ادامه به بهره برداری از پروژه ۱۰ هزار مترمکعبی مخزن آب شرب آستانه اشرفیه در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و می تواند ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب به آستانه تزریق کند. شبکه اشرفیه. slow در آینده پروژه ساخت مخزن هوا با حجم ۷۰۰ مترمکعب را برای سهولت در توزیع آب در شهر دنبال خواهیم کرد.

وی سد لاستیکی فخرآباد را از دیگر پروژه های هفته دولت امسال دانست که اکنون تحویل داده شده است و گفت: این سد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته شده و در فصل آینده آماده بهره برداری است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان همچنین از فعالیت تصفیه خانه اضطراری آب در تول لات خبر داد و اظهار داشت: این تصفیه خانه در آینده به سد پلرود متصل می شود اما هم اکنون فاز اضطراری آن را با حجم ۴۰۰ لیتر فعال کرده ایم. در هر ثانیه به منظور کاهش کمبود. جبران آب؛ در ادامه پروژه برای بهره برداری کامل و به روز این تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی مجموع پروژه های آماده افتتاحیه هفته دولت امسال را چهار پروژه دانست و یادآور شد: بهره برداری از تصفیه خانه تول لات و افتتاح سد لاستیکی ماسال نیز با حضور استاندار آغاز می شود. گیلان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا