اقتصاد جهان

بهره برداری صنعت نفت آمریکا از تنش ها در دریای سرخ

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بیزینس اینسایدر، حمله یمن به کشتی های تجاری در دریای سرخ، زنجیره تامین جهانی را مختل کرده است، اما به نظر می رسد صادرات نفت آمریکا از این حملات منتفع شده است.

تحلیلگران بر این باورند که تقاضای جهانی به سمت عرضه نفت شیل آمریکا تغییر کرده است، زیرا این روش آسان‌تر و ایمن‌تر برای خرید نفت به‌ویژه برای مشتریان اروپایی است.

به دلیل حملات یمن، بسیاری از کشتی ها مسیر دریای سرخ را ترک کرده اند و از کانال سوئز، یک آبراه کلیدی بین آسیا و اروپا عبور نمی کنند. در عوض، آنها قاره آفریقا را دور می زنند.

بنابراین بسیاری از خریداران ترجیح می دهند نفت را از آمریکا خریداری کنند تا خاورمیانه. گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که صادرات نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۹ دسامبر ۳۵ درصد افزایش یافته و به ۵.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. این اولین بار است که صادرات نفت آمریکا از زمان آغاز حمله به یمن در اواسط نوامبر افزایش یافته است.

پیش بینی می شود صادرات نفتی ایالات متحده در هفته های آینده ۵ میلیون بشکه در روز در میان بدتر شدن تنش های ژئوپلیتیکی قرار بگیرد.

ایالات متحده برای محافظت از خطوط حمل و نقل در دریای سرخ عملیاتی چند ملیتی را آغاز کرده است ، اما بسیاری از شرکت های حمل و نقل هنوز از این منطقه دوری می کنند. اما به نظر می رسد که حداقل برای مصرف کنندگان نفت راه حل ساده تر وجود دارد و این روغن آمریکایی است.

انتهای پیام/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا