ورزشی

بهناز طاهرخانى هنوز از مرگ ملیکا محمدی، هم تیمی اش خبر ندارد!

بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی و زهرا خواجوی سه بازیکن اصلی تیم ملی فوتبال بانوان ایران و باشگاه خاتون بام صبح سوم. دی ۱۴۰۲ در حین رانندگی با خودرو تصادف مرگبار داشت تیبا که منجر به فوت ملکه محمدی شد. اتفاق ناگوار و اسفناکی که ورزش ایران را در شوک تلخی فرو برد به طوری که دو بازیکن مطرح و سرشناس دیگر نیز زمین گیر شدند و دوران نقاهت آنها بیش از زمان معقولی برای بازگشت به میادین فوتبال قلمداد شود.

در این مدت مراسم تشییع پیکر ملکه محمدی در سه شهر و ورزشگاه مختلف به نام‌های ورزشگاه فجر شهر بم، استادیوم حافظیه شیراز و ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. برای انتقال در این بین زهرا خواجوی که وضعیت بهتری نسبت به بهناز طاهرخانی داشت، زودتر از بیمارستان به تهران منتقل شد تا شرایط درمان دروازه بان اول این روزهای تیم ملی که دچار آسیب های روحی و جسمی شده بود. ناحیه لگن و ساق پا تحت نظر خواهد بود.

اما وضعیت بهناز طاهرخانی که به عنوان کاپیتان اول فوتبال بانوان ایران در رقابت های مقدماتی جام ملت ها و مرحله نهایی بیستمین دوره جام ملت های آسیا با انتخاب مریم ایراندوست سرمربی انتخاب شد. تیم ملی وقت و با توجه به مصدومیت زهرا قنبری (کاپیتان اول تیم ملی) به شکل دیگری پیش رفته است.

بهناز طاهرخانی که در بین اهالی فوتبال بانوان به بنی معروف است; در آغاز خرداد وی در سال ۱۳۷۴ در تاکستان استان قزوین به دنیا آمد. بازیکنی که از ۱۳ سالگی تا امروز که ۲۸ سال دارد به عنوان یکی از یازده بازیکن اصلی در تمامی رده های سنی تیم های ملی فوتبال بازی کرده است.

او به عنوان بازیکنی با توانایی بازی در پست های مختلف شناخته می شود و تخصص او دفاع چپ در تیم ملی است. او امسال در تیم باشگاه خاتون بم به عنوان مدافع راست استفاده شد و در تیم ملی در پست های دفاع چپ، هافبک چپ و حتی هافبک راست بازی کرد. بنی البته تجربه بازی در دفاع وسط را هم داشته و حتی در تیم جوانان کشورمان به عنوان بازیکن فوروارد و امتیاز دار بازی کرده است.

به گفته بازیکنان فوتبال، سبک بازی بهناز طاهرخانی شبیه محله یهودی نشین ایتالیا است. بازیکنی با اخلاق، تکنیکی، لاغر، دونده، با سرعت بالا، تکنیکی، نقش کوچک، مطیع، با روحیه برنده و در خدمت تیم که به قول هم تیمی هایش تحمل شکست را ندارد. بازیکنی که تا آخرین لحظه و سوت مسابقه در زمین می جنگد و نتیجه اش چه باشد.

کاپیتان تیم ملی و ستاره باشگاه خاتون بم دهم آذرماه از بیمارستان مرخص شد و چهار روز بعد با هواپیما به تهران و سپس به تاکستان خانه پدری منتقل شد. هفده روز پس از درگذشت ملکه محمدی، او از این حادثه تلخ اطلاعی ندارد و بنا به خواست پزشکان معالج، چیزی به او گفته نشده و نباید به او گفته شود، زیرا هر شوکی برای او مناسب نیست. خونریزی مغزی و لخته شدن خون در سر او. .

در حال حاضر وضعیت کاپیتان تیم ملی در جام ملت های آسیا بهتر از قبل شده است اما هنوز هوشیاری او به شرایط مطلوب نرسیده و گردن درد نیز او را آزار می دهد.

او می تواند راه برود اما باید از گردنبند محافظ گردن استفاده کند تا مهره های آسیب دیده اش تکان نخورد.

و اما سوال مهمی که ذهن را به خود مشغول می کند این است که آیا بهناز طاهرخانی می تواند به فوتبال بازگردد؟

تنها نگرانی بازگشت بهناز طاهرخانی از رقابت های سال آینده و هفدهمین دوره لیگ برتر به میادین فوتبال، خونریزی محدود مغزی و لخته شدن خون در سر وی است که در ساعات اولیه حادثه رخ داده و توسط پزشکان متخصص معاینه می شود. در چند روز گذشته . او حالا که ادامه شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان ایران و یک بازی برای باشگاه خاتون بم را از دست داده است، می تواند به راحتی صحبت کند، اما هنوز چیزهایی در ذهنش وجود دارد که نمی تواند به خاطر بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا