ورزشی

به تیم ملی زمین نمی‌دهند

امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اولین فیفا دی مرحله نهایی جام جهانی است. هر هفته هم بازیکنان داخلی که حدود ۱۶ نفر هستند و هم لژیونرها را رصد کردیم. یک نفر ویژه برای لیگ داخلی با حضور مربیان و لژیونرها داشتیم که بعد از بازی ها گزارش کاملی را ارائه کردند. وی افزود: بازیکنان را بر اساس آمادگی و ۳ شاخصی که داشتیم انتخاب کردیم بازیکنان متناسب با تفکرات تاکتیکی خود را انتخاب کردیم، مرحله نهایی جام جهانی بسیار مهم است و تغییرات و شیب های ملایم را هم در نظر گرفتیم. این سه ویژگی و نوع تیم هایی که با آنها بازی می کنیم را در نظر گرفتیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: به عنوان مثال بازی با امارات مهم است. در ایران به تیم ملی میدان نمی دهند اما در آنجا کارهایی مانند تهیه اقامت و پاسپورت یا آوردن بازیکنان خارجی برای نتیجه گرفتن انجام می دهند. اینجا علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم هایی را هم دارم که در باشگاه های آسیایی حضور دارند. وی افزود: از مسئولان تقاضا دارم به تیم ملی و باشگاه هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند و به عنوان تیم ملی هم مطرح هستند کمک کنند. حیف که تیم های پرطرفدار ما زمین مناسبی برای بازی ندارند و به نوعی میهمان هستند. امیدوارم این مشکل برای بازی های آسیایی حل شود. قلانویی گفت: بازیکنان را بر اساس تفکراتمان انتخاب کردیم. درهای تیم ملی همیشه به روی همه باز است. سن برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخص هایی که اعلام کردیم برای ما مهم است. همه باید به تیم ملی کمک کنند تا نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

وی در خصوص انتقادات مطرح شده درباره لیست تیم ملی و عدم حضور بازیکنانی مانند سحرخیزان و حسین نژاد گفت: در گذشته انتقاداتی وجود داشته و هیچ لیستی نمی تواند همه را راضی کند. یک سری علایق وجود دارد و طرفداران بر اساس علاقه خود انتظاراتی دارند. در مورد لیست توضیح دادم ما بازیکنان جوانی را دعوت کردیم که هنوز کسی آنها را نمی شناخت و انتقادات زیادی داشتند. قلانویی ادامه داد: یک نمونه آن مینی کمپ بود که در فصل نقل و انتقالات همه باشگاه های بزرگ به دنبال آن بازیکنان بودند. ما بازیکنان را بر اساس ویژگی ها و نوع حریف انتخاب می کنیم. ما هر هفته سحرخائزان، حسین نژاد و سایر بازیکنان را زیر نظر داریم. احتمال حضور آنها در اردوهای بعدی وجود دارد. سرمربی تیم ملی درباره بازی در شهر اصفهان گفت: از حدادیان تشکر می کنم که در این مدت واقعا یار و یاور تیم ملی بود. در استان اصفهان همه بسیج شدند و کمک کردند تا میزبان شایسته ای برای قرقیزستان باشیم. از مسئولین ذوب آهن، سپاهان، تیم فوتبال اصفهان و اداره تربیت بدنی کمال تشکر را داریم. تمام ایران خانه من است. دوست داشتم این بازی در شهر امام هشتم برگزار شود اما متاسفانه همکاری لازم نبود. مردم عزیز ایران هرگز تیم ملی خود را پشت سر نمی گذارند. اصفهانی ها هم عالی هستند که در مسابقات باشگاهی هم می بینید. امیدواریم بتوانیم بازی اول را قوی شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا