اخبار اقتصاد ایران

به دنبال ایجاد ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل برای دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ایجاد ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل برای دانش آموختگان استان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ درصد این هدف محقق شده است.

افق میهن، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تدوین سامانه مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۴۰۳ با همت اداره کل تعاون استان، گفت: کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، تصریح کرد: هدف از تدوین این سامانه لزوم توجه به مهارت و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان توسط وزارت کشور است.

وی تعهد اشتغال استان گیلان در سال جاری را ۲۹ هزار و ۹۷۶ شغل عنوان کرد و افزود: به دنبال ایجاد ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستیم که از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ درصد از تعهد اشتغال استان بوده است. برآورده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دانش آموختگان مشمول این آیین نامه را فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاتر از مقطع کارشناسی دانست و بیان کرد: این آیین نامه باید به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

آقاجانی، ایجاد حداقل ۱۳ هزار و ۶۶۲ شغل جدید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک کارشناسی و بالاتر در سال ۱۴۰۳ در استان با تقسیم بندی گروهی و شهرستانی، با تمرکز و اولویت بندی فرآیندها و رویکردهای داخلی دستگاه های سیاست گذار، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و بانک های کشور. استان در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به تقویت و ترویج فرهنگ کار، مهارت آموزی، اشتغال پذیری و کارآفرینی از اهداف این سامانه است.

وی با بیان اینکه هدایت سامانه از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و امور دبیرخانه آن از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان انجام می شود، گفت: تمامی نهادها و سازمان های دارای اشتغال. تعهدات در مبحث نظارت بر اشتغال و دانشگاه ها با توجه به فراگیر بودن اشتغال فارغ التحصیلان، استان در برنامه های پیش بینی شده مشارکت خواهد داشت.

مدیرکل تعاون گیلان بر لزوم حمایت از تولید و افزایش مشارکت مردم به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در فعالیت های اقتصادی تاکید کرد و تصریح کرد: رویکرد سامانه مذکور تخصیص منابع و حمایت های دولتی در راستای ایجاد اشتغال را در اولویت قرار داده است. برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، توسعه برنامه های همکاری بین نهادی به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، استفاده از آموزش های نوین برای ارتقای سطح مهارت های سخت و نرم دانشجویان و فارغ التحصیلان به منظور ایجاد و حفظ اشتغال و غیره.

وی اولویت طرح های اشتغال فارغ التحصیلان را در صدور مجوز و حمایت های مربوطه و بهره برداری و ایجاد شغل برای آنها اعلام کرد و خاطرنشان کرد: شناسایی فارغ التحصیلان بیکار از طریق بررسی بانک اطلاعات دانش آموختگان دانشگاهی و برگزاری کارگاه های استعدادیابی، راهنمایی تحصیلی و مشاوره شغلی و اشتغال در دانشگاه ها نیز در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا