اخبار بورس

به روزآوری محصولات نیازمند بخش تحقیق و توسعه/ همکاری بین المللی باعث رشد و تعالی شرکت‌ها می‌شود

مدیرعامل هلدینگ گلدیران:

مدیرعامل هلدینگ گلدیران گفت: با همکاری های بین المللی می توانیم در فرآیندهای خود بیاموزیم و از فناوری ها و بینش های جدید بهره مند شویم.

فرزام زمانی، مدیرعامل هلدینگ گلدیران در گفتگو با افق میهنبیان کرد: گروه گلدیران بیش از ۳۰ سال است که در ایران فعالیت می کند. بیش از ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در گروه گلدیران کار می کنند. اگر همکاران مختلف در زمینه خدمات رسانی و عرضه به مشتریان را در نظر بگیرید، بیش از ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: گروه ما یک گروه تولیدی با چهار واحد تولیدی در دو نقطه در شهر صنعتی قزوین و منطقه سیرجان استان کرمان است. یکی از کارخانه های ما در سیرجان در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند. ما در شهرک صنعتی کاسپین قزوین کارخانه داریم. ما یک کارخانه دیگر در قزوین داریم که کولر و چیلر صنعتی و خانگی تولید می کند. کارخانه دیگری در قزوین وجود دارد که وظیفه تولید محصولات آی تی مانند مانیتور را بر عهده دارد. به زودی توسعه سایت های تولیدی در محل مناسب برای قطعات مرتبط با صنعت لوازم خانگی را اضافه خواهیم کرد.

زمانی خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت های فعال ما شامل بیش از ۱۵ شرکت فعال در حوزه های تحویل، تولید، تدارکات و خدمات مشتریان است.

مدیرعامل هلدینگ گلدیران ادامه داد: همچنین شرکت هایی داریم که در این حوزه و حوزه به عنوان شرکت های پشتیبان مانند بیمه فعالیت می کنند که برای اولین بار در حوزه لوازم خانگی بیمه تخصصی ارائه می کنند.

وی توضیح داد: اساساً شرایط صنعت ما و شرکت گلدیران ما جدا از شرایط صنعت، اصول و قواعد فعالیت اقتصادی حاکم بر ایران نیست. ما نیز مانند تمامی شرکت های فعال در حوزه تولید با سوالات و مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی زمانی گفت: بحث ارز یکی از معضلاتی است که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت منابع ارزی، در ماه های اخیر اتفاقات ارزی رخ داده است. گاهی اوقات این جوایز به شرکت ها در مدت زمان طولانی تری اعلام می شود. ناگفته نماند که با افزایش این مدت تاثیر مخربی بر نقدینگی شرکت ها خواهد داشت. گاهی اوقات برخی از قوانین اعلام شده که در گذشته اعمال نمی شد، باعث ماندن کالا در گمرک، تاخیر در ترخیص و تحمیل هزینه های بالاتری برای ترخیص کالا به شرکت ها شده است.

مدیرعامل هلدینگ گلدیران گفت: وقتی صحبت از فناوری می شود، ناگفته نماند که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ دنیا به دلیل مسائل تحریمی نمی توانند مستقیماً با ایران همکاری کنند. شرکت ما به همراه سایر فعالان این صنعت سعی در تحلیل مشکلات و پیگیری راهکارهای خاصی داشته تا این صنعت از نظر تکنولوژی از دنیا عقب نماند. این دو موضوع دو چالش مهم در امور اقتصادی شرکت ها هستند.

زمانی افزود: به روز رسانی محصولات در تمامی صنایع بخش مهمی از تحقیق و توسعه را می طلبد. ناگفته نماند که هر شرکتی که بیشتر در مورد این موضوع فکر می کند، این فرصت را ارائه می دهد تا محصولات را مطابق با روندهای جهانی به روز کند. هدفی که ما دنبال می کنیم استفاده از توان و تخصص داخلی در طول فرآیند تولید برای ادغام این روندها در محصولات خود همراه با تغییرات تکنولوژیکی است که در جهان در حال وقوع است. مشتریان همواره گروه گلدیران را یک شرکت پیشرو می دانند. امیدواریم بتوانیم همراه با سایر فعالان این حوزه این کار را پیش ببریم و کاربر نهایی بتواند برنده اصلی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های تخصیص ارز و مبادلات ارزی برخی محصولات، همواره با این پدیده مواجه هستیم که بتوانیم تعادل خوبی برقرار کنیم و سرمایه گذاری های لازم را در افزایش عمق ساخت و ساز انجام دهیم. در زمینه افزایش سرمایه گذاری در شرکت های تولیدی و گروه گلدیران به ویژه در شرکت صنایع تصمیمات خوبی گرفته شده است. موضوعات مربوط به کدال را به اطلاع سهامداران می رسانیم.

مدیرعامل هلدینگ گلدیران خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که در همه جای دنیا فساد و همچنین انحصار وجود خواهد داشت. بازنده اصلی مصرف کننده است که از محصولات مدرن، با کارایی بالا، باکیفیت و مقرون به صرفه محروم است. در گلدیران، ما در تمام صنایع کاملاً متقاعد شده‌ایم که همکاری بین‌المللی یادگیری را در فرآیندهای ما ممکن می‌سازد و از فناوری‌ها و بینش‌های جدید بهره می‌بریم. ما معتقدیم گام برداشتن در مسیر همکاری های بین المللی همواره موجب رشد و تعالی بنگاه ها و تولید محصولات باکیفیت خواهد شد. امیدواریم روندها به گونه ای ادامه یابد که همکاری ها افزایش یابد. اگر به روند تولید در شرکت های تولیدی فعال در حوزه مربوطه نگاه کنید، متوجه می شوید که ماشین آلات و دانش فنی تولید با همکاری بین المللی ایجاد شده است. این مشکل نه تنها یک تهدید، بلکه یک فرصت ارزشمند برای همه فعالان بخش تولید برای بهبود شرایط فعلی به شرایط بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا