اخبار اقتصاد ایران

به زودی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش چای انجام می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه به زودی سرمایه گذاری خارجی در حوزه چای انجام می شود، گفت: محصول چای ایران را می توان برای کافئین زدایی استفاده کرد.

ایران تحلیل صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید استاندار گیلان و معاون امور باغبانی از مزارع چای شرق استان گیلان، چای را یکی از محصولات مهم و استراتژیک استان گیلان دانست و اظهار داشت: بیش از ۹۰ محصول درصد تولید چای کشور در گیلان متمرکز است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۶۰ کارخانه چای سازی در گیلان، افزود: سهم چای در اقتصاد و اشتغال گیلان بالا است و ۵۰ هزار خانوار چایکار به این حرفه کشاورزی اشتغال دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان سیاست دولت سیزدهم را اصلاح باغات دانست و تصریح کرد: برگ استاندارد ماده اولیه چای است و از این رو به کشاورزان توصیه می کنیم استانداردهای برگ چینی را رعایت کنند و برگ سبز سالم و استاندارد را به دستان خود برسانند. کارخانه ها تا محصول به دست آمده، با کیفیت و استاندارد باشد و بتوانیم چای ایرانی را به سایر نقاط جهان صادر کنیم.

محمدی با بیان اینکه با سیاست های مثبت وزارت جهاد کشاورزی افق های روشنی در انتظار کشتزارهای چای و سطح زیرکشت است، اظهار داشت: به دنبال سرمایه گذاری در حوزه فرآورده های جانبی چای هستیم.

وی محصول ارزشمند چای را نوعی گیاه دارویی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر چای سیاه، چای سبز، چای سفید و چای اولانگ تولید می کنیم. همچنین با فعال سازی سایر صنایع می توان فرآورده های جانبی چای مانند کافئین را تولید کرد که ارزش آن بسیار بیشتر از چای سیاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه به زودی سرمایه گذاری خارجی در بخش چای انجام می شود، گفت: محصول چای ایران را می توان برای کافئین زدایی استفاده کرد و در نهایت باعث رونق صنعت چای و رها شدن مزارع چای می شود. با این طرح قابل بازیابی است. به مدار تولید برگردید.

محمدی احیای صنعت چای را با رسیدگی به مشکلات این حوزه در سال های گذشته در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: کارگروه مقابله با چای برای رفع این مشکل تشکیل شده است. برای همیشه.

وی با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز در اولین چین در مزارع چای شرق و غرب استان، خاطرنشان کرد: با تصمیمات خوب دولت در سال گذشته کمترین سفارش واردات چای را داشتیم که این میزان بود. در راستای حمایت از تولید داخلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با سرمایه گذاری خارجی باغات متروکه را احیا خواهیم کرد، گفت: علاوه بر اصلاح باغات و باغات، اصلاح ساختار کارخانه های چای و رتبه بندی کارخانه ها با توجه به تجهیزات و به روز رسانی دستگاه ها. نیز در دستور کار قرار دارند. برای ورود به بازار چای با کیفیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا