اخبار اقتصاد ایران

به زودی منابع جدید پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری اعلام می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی برای تامین منابع لازم برای پرداخت بیش از ۲۰۰ فقره تسهیلات اجباری است. پیش بینی شده است و به زودی سایر روش های پرداخت تسهیلات ازدواج نیز معرفی خواهد شد. و کودک پس از نهایی شدن اعدام می شود.

افق میهن، محمدرضا فرزین پس از جلسه هم اندیشی با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در راستای تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندان، در خصوص عملکرد شبکه بانکی در اجرای تسهیلات بدهی. وی گفت: مجموع وام ازدواج و خانواده که تاکنون توسط شبکه بانکی به بیش از ۱۰۰ فقره وام ارائه شده است به متقاضیان پرداخت شده است که از این تعداد ۸۱ وام مربوط به وام ازدواج و ۱۹ وام مربوط به وام فرزندآوری است. .

فرزین با اشاره به تکالیف قانونی پرداخت این تسهیلات تصریح کرد: شبکه بانکی طبق قانون باید ۲۰۰ میلیارد برای سرپرست تسهیلات ازدواج و فرزند پرداخت کند اما برنامه ما پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد است.

وی افزود: اعطای مبلغ ۵۰ فقره حمت علاوه بر ۲۰۰ فقره حمت قانونی برای پرداخت وام ازدواج و فرزندان که دو هفته پیش به تصویب هیات عامل بانک مرکزی رسید، از بین ۷ بانک آغاز شده است. متقاضیان زیادی برای این دو تسهیلات هستند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: امروز بر اساس توافقاتی که با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انجام دادیم، مقرر شد مبالغی از طرق دیگر به متقاضیان پرداخت شود و پس از نهایی شدن، اطلاع رسانی لازم انجام شود. ساخته شود.

وی افزود: به طور قطع با تصمیمات اتخاذ شده، ثبت وام ازدواج و فرزند در سامانه مربوطه تسهیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا