فرهنگ و هنر

به زودی واریز خواهد شد؛ سود سهام عدالت به زودی در حساب مردم

محمود قامت معاون واگذاری سهام و دارایی سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان واریز سود ۱۴۰۲ سهام عدالت گفت: سازمان خصوصی سازی موظف به دریافت سود شرکت های سرمایه گذاری دارایی است که نسبت به جمع آوری و وصول سود شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت اقدام می کند. سود می کند و از طریق شرکت به حساب ذینفعان واریز می کند. سپرده گذاری

فارس نوشت: قامت همچنین گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده، سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار سود سهام عدالت شرکت های غیر بورسی را اخذ کرده و با تصمیم شورای عالی. بورس اوراق بهادار و با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار این سودها تجمیع شده است. و از طریق شرکت سپرده گذاری به سهامداران واریز می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: تصمیم گیری در شورای عالی بورس است.

معاون سازمان خصوصی سازی درباره اختصاص سهام به افراد کم درآمد و فاقد سهام عدالت گفت: سازمان خصوصی سازی یک سازمان مجری قانون است و اگر دستور قانونی بیاید و سازوکار اجرایی آن مشخص شود، اجرایی می شود.

وی در خصوص افراد مشمول دریافت سهام جدید عدالت گفت: وقتی گفته می شود افراد کم درآمد و البته سه دهم اقشار کم درآمد هستند که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما او امسال در قانون بودجه تکلیفی دید که سهام عدالت به این افراد بدهد. انجام نشده است، اگرچه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تکلیف قانونی بوده است، اما سهامی برای تخصیص به افراد بدون سهام وجود نداشته است، بنابراین اجرا نشد.

معاون سازمان خصوصی سازی درباره اعطای سهام به کودکان تازه متولد شده نیز گفت: دولت برای تشویق کودکان، واحدهای سرمایه گذاری از صندوق های سرمایه گذاری را به نوزادان اعطا می کند که ربطی به سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت و کارهای اجرایی آن ندارد. توسط سازمان بورس دنبال می شود.

قامت در خصوص یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار عدالت که دارای پرینت کارت سهام عدالت و کد ۲۴ رقمی هستند اما در سامانه سهام عدالت شناخته نمی شوند، گفت: این افراد از بازماندگان سهام عدالت هستند که هر زمان که وظیفه اداره کل سهام عدالت باشد. بازماندگان در قانون حل و فصل شد و برای این افراد نیز تکلیف مشخص می شود.

وی تاکید کرد: در همکاری دولت و دولت محلی برای باقی مانده سهام عدالت باید تعیین تکلیف شود و سازمان خصوصی سازی مجری قانون است، خودش نمی تواند درباره اعطای سهام عدالت به بازماندگان رسا تصمیم گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا