ورزشی

به فکر شکستن رکورد نیستم!

احسان حاج صفی، مدافع ایرانی تیم آ کی یونان که با این تیم نایب قهرمان شد و فصل موفقی را پشت سر گذاشت، بر احتمال دعوت مجدد به تیم ملی تاکید کرد، در صورت دعوت به تیم ملی، تمام هدف کمک به تیم ملی و پیگیری است.

گفت و گو با حاج صفی را در ادامه می خوانید:

در حالی که تا پایان دو بازی رهبر لیگ یونان و مدعی اول قهرمانی بودید، اما در دو هفته اخیر امتیازاتی را از دست دادید که باعث شد عنوان قهرمانی را از دست بدهید؟
امسال شرایط خیلی خوبی داشتیم.

از ابتدای فصل روند خوبی را پشت سر گذاشتیم. از همان ابتدا بالای جدول بودیم، فراز و نشیب زیادی نداشتیم. بازی ها را خیلی خوب شروع کردیم و تا آخر ادامه دادیم. تا هفته آخر ۲-۳ در لیگ برتر بودیم. و اینکه در ۲-۳ هفته گذشته بدشانس بودیم. بازی هایی که از رقیب مستقیم خود جلو افتادیم یا مساوی کردیم یا با بدشانسی بازی ها را باختیم.

اما واقعا باختیم یا برابر نبودیم. بازی هایی که جلوتر بودیم، حالا به هر دلیلی آن را به بدشانسی نسبت می دهم، نتوانستیم بازی ها را ببریم و به همین دلیل قهرمانی را از دست دادیم. تا دو هفته آخر لیگ بالای جدول بودیم اما در این ۲-۳ بازی آخر واقعا خیلی با بدشانسی برتری را از دست دادیم. حیف شد که می توانستیم مثل پارسال قهرمان شویم، اما فوتبال هزار اتفاق است که ممکن است در آن بیفتد.

پارسال هم دقیقا همین شرایط برای حریف مستقیم ما بود که قهرمان شد. حریف ما تا دو هفته آخر با دو امتیاز بیشتر از ما در صدر جدول بود اما در دو هفته آخر یک بازی باخت و ما بردیم و اول شدیم. آخرین بازی لیگ را هم بردیم و قهرمان شدیم. امسال هم برای ما دقیقا همینطور بود. ما تا دو سه هفته گذشته در اوج بودیم اما همانطور که گفتم دو بازی آخر را با بدشانسی باختیم و قهرمانی را از دست دادیم.

امیر قلعه نویی در رقابت های جام ملت ها سعی کرد در بازی هایی که نیاز به قدرت تهاجمی بیشتری داشت از توانایی بازی با توپ بیشتر استفاده کند. آیا شما هم این موضوع را احساس می کنید که مربیان در فاز بازی سازی و هجومی بیشتر به شما تکیه می کنند؟
بستگی به نظر مربی تیم دارد که چه وظایفی از من می خواهد. اینکه من بیشتر در فاز هجومی باشم یا در فاز دفاعی، همه چیز به نظر سرمربی بستگی دارد. اگر بگوید هم در دفاع باشم و هم در حمله، سعی می کنم هم کار دفاع را انجام دهم و هم در حمله شرکت کنم. الان چند مربی هستند که می گویند نه! بیشتر در همان فاز دفاعی باشید. من هم همین کار رو کردم. من بیشتر کاری که مربی می گوید را انجام می دهم. مهم نیست که بگوید بیشتر در فرم هجومی تیم باشم، سعی می کنم در تاکتیک های هجومی تیم شرکت کنم. در این میان مربیانی هم هستند که کار ندارند و می گویند آزاد باشید. چه در دفاع و چه در حمله، بسته به شرایط بازی، اگر احساس نیاز به حضور داشته باشم، شرکت می کنم.
در پایان به این معناست که هر کاری را که مربی از من می خواهد به بهترین شکل ممکن انجام می دهم تا مربی از من راضی باشد.

تجربه عجیبی دارید که گویا امیر قلعه نویی هنوز قصد ندارد روی نام شما خط بکشد. کاری که هیچ مربی دیگری در این سال ها انجام نداد. با ۱۴۲ بازی ملی، تجربه سه جام جهانی و ۴ جام ملت ها به شکستن رکورد جواد نکونام فکر کردی؟

من اصلا به رکوردشکنی فکر نمی کنم و هر وقت برای تیم ملی بازی می کنم فقط برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنم و می جنگم.

به نظر شما نکته ای که امیر قلعه نویی در دفاع از استفاده از بازیکنان با تجربه تری مثل شما گفت قابل دفاع است؟ مثلاً در تمام مسابقات فصل اروپایی تیمتان بازی را شروع کردید. نظر شما در این باره چیست؟

قطعا آقای قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی نظرات کارشناسی دارد و درباره اتفاقاتی که در حال حاضر در فوتبال جهان می گذرد و بزرگ ترین بازیکنان تاریخ صحبت می کند. اکنون می توانید ببینید که چه تعداد از بازیکنان بزرگ جهان پیر هستند اما همچنان برای تیم ملی کشورشان بازی می کنند.

من به عنوان یک سرباز و یک بازیکن ۱۴۲ بازی ملی با افتخار انجام دادم. به محض اینکه کادر فنی تیم ملی و در راس آن آقای قلعه نویی صلاح بدانند با افتخار می آیم و تجربیاتم را در خدمت تیم ملی و بازیکنان جوان خواهم گذاشت.

به نظر شما کدام تیم قهرمان اروپا می شود؟

اسپانیا فوتبال خیلی خوبی بازی می کند. ترکیبی از بازیکنان جوان. با تجربه است آنها فوتبال بسیار خوبی بازی می کنند. می تواند اولین شانس قهرمانی باشد. شانس های بعدی فرانسه و آلمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا