ترندهای روز

به‌ لطف هوش مصنوعی، خانواده این مرد حتی پس از مرگ می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

وب سایت Eternos.life به مایکل بومر بیمار لاعلاج کمک می کند تا هویت دیجیتالی معناداری برای خود ایجاد کند تا بتواند پس از مرگش با بازماندگانش ارتباط برقرار کند.

شرکت هوش مصنوعی Eternos صدا، شخصیت و خاطرات بومر را ضبط کرد تا نسخه دیجیتالی از او بسازد. تیم تمام داده ها، متون و قابلیت های چت را ادغام کرد تا خانواده بومر بتوانند پس از مرگ مایکل با او ارتباط برقرار کنند. بومر می‌گوید: «به من این فرصت داده شده است که بعد از مرگ حضور داشته باشم.

ساخت نسخه دیجیتال با هوش مصنوعی

پس از دادن حداقل ۳۰۰ جمله به هوش مصنوعی، برنامه می تواند یاد بگیرد که چگونه صدای یک فرد را تکرار کند. مایکل بومر ۱۵۰ داستان از زندگی خود را تعریف می کند، به ویژه اطلاعاتی در مورد ارزش ها و درس های زندگی.

بومر توضیح می دهد که تمام داده های او در یک پایگاه داده برای نسخه هوش مصنوعی ذخیره می شود. اگر کسی سوالی بپرسد، هوش مصنوعی تکه‌هایی از این داده‌ها را از ابر افق میهن می‌کند و آماده پاسخگویی است. بنیانگذاران این شرکت هوش مصنوعی می گویند این سیستم آنقدر هوشمند است که به ارزش هایی که یک فرد در زندگی دارد نیز توجه می کنند.

بومر می گوید همسر و فرزندانش می گویند اطلاعاتی که هوش مصنوعی ارائه می کند دقیقاً شبیه رفتارهای خود بومر است. همسرش می گوید هوش مصنوعی دقیقاً مانند شوهرش کار می کند، حتی می تواند مانند شوهرش آلمانی و انگلیسی صحبت کند و ادبیاتی مشابه او دارد.

مایکل بومر یک طراح نرم افزار اهل برلین است. زمانی که متوجه شد بیمار لاعلاج است، این موضوع را در شبکه های اجتماعی اعلام کرد. پیام او توجه رابرت لوکاسیو، یکی از بنیانگذاران Eternos.life را به خود جلب کرد. آنها با بومر تماس گرفتند تا به او کمک کنند تا در یک هویت دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی زنده بماند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا