فناوری

به گزارش میهن تجارت | سرقت هویت فرش ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران وضعیت فرش ایرانی را تایید کرد. مسعود سپهرزاد گفت: متاسفانه تحریم ها همچنان پابرجاست و در حوزه فرش مشکلات زیادی داریم. این بازار در رکود کامل است و متاسفم که از سوی دولت حمایت نمی‌شویم و به جای حمایت از ما به دلیل تحریم، قدمی برای ما بر نمی‌دارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی با تاکید بر اینکه فرش دستباف یک محصول استراتژیک است، اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۵ و در نهایت ۲۰ درصد این محصول در داخل کشور مصرف می شود و مابقی باید صادر شود، اما در بازار کشور انباشته شده است. کورسوی. هیچ امیدی نیست که بازارهای جهانی برای ما باز شود!

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران با اشاره به فعالیت سایر رقبا گفت: رقبای فرش ایرانی از ما پیشی گرفته اند و مشغول هستند و این به دلیل عدم حضور ما در بازارهای جهانی است که با آنها رقابت می کنند. متاسفانه کشورهایی مانند پاکستان، نپال و تا حدودی چین فرش ایرانی را به نام خود صادر می کنند و از این طریق هویت فرش ایرانی را مخدوش کرده اند.

سپهرزاد در پایان گفت: نقشه هایی بود که از ما کپی کردند اما به سلیقه مشتری رنگ آمیزی جدید کردند. دلیلش هم این است که آنها سال ها در نمایشگاه حضور دارند و با مشتریان در ارتباط هستند و با سلیقه آنها آشنا هستند، در حالی که ما از مشتری دور هستیم و ممکن است در رنگ هایمان ایراداتی وجود داشته باشد، اما اصالت فرش ها و طرح های ایرانی. فرش وجود دارد، کاملاً کپی شده و توسط کشورهای دیگر استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا