اقتصاد جهان

بوئینگ در انتصاب مدیرعامل جدید ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که برخی افراد بلندپایه و سرشناس پیشنهاد غول هوافضای آمریکایی بوئینگ برای مدیرعاملی و مدیریت آن را به دلیل مشکلات این هواپیماساز با ایمنی رد کردند. محصولات آن به شدت مورد بررسی قرار می گیرد.

بوئینگ در ماه مارس اعلام کرد که دیوید کالهون، مدیرعامل فعلی، تا پایان سال به عنوان بخشی از تغییر مدیریت با هدف احیای اعتبار شرکت، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

در همین حال، حوادث متعددی در مورد هواپیماهای این شرکت در سال جاری رخ داده است، که با پاره شدن در هواپیمای ۷۳۷ مکس در جریان پرواز هواپیمایی آلاسکا در ژانویه شروع شد.

اداره هوانوردی فدرال (FAA) تحقیقات متعددی را در مورد بوئینگ آغاز کرده است. افشاگران ادعا کردند که در تولید هواپیماهای ۷۳۷ مکس، ۷۸۷ دریم لاینر و ۷۷۷ مشکلات جدی وجود دارد.

کالهون، مدیر عامل شرکت، روز سه شنبه در بحبوحه تحقیقات سناتورهای آمریکایی در مورد سابقه ایمنی برخی از محصولات این شرکت با انتقاد مواجه شد.

وال استریت ژورنال (WSJ) به نقل از منابع آگاه فاش کرد که لری کالپ، مدیر عامل هوافضای جنرال الکتریک، که یکی از نامزدهای پیشرو برای پست مدیرعاملی بوئینگ بود، پیشنهاد این شرکت را برای این سمت رد کرده است.

بر اساس این انتشار، کالپ به عنوان یک پیشرو در تولید ناب در نظر گرفته می شود. تولید ناب یک فلسفه مدیریتی است که بر کاهش ضایعات و در عین حال بهبود مستمر کیفیت تمرکز دارد.

کالپ گفته است که می خواهد در جنرال الکتریک بماند.

بر اساس این گزارش، نامزدهای بالقوه دیگری مانند استفانی پوپ، مدیرعامل بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ، و پت شاناهان، مدیر عامل Spirit AeroSystems، در مسیر رسیدن به مدیرعاملی با موانع مختلفی روبرو هستند.

دیوید گیتلین، مدیرعامل شرکت تولید لوازم خانگی کریر و یکی از اعضای هیئت مدیره بوئینگ، در ماه آوریل درخواست کرد که از لیست نامزدهای احتمالی پست مدیرعاملی بوئینگ حذف شود.

وال استریت ژورنال همچنین تاکید کرد که مدیران بوئینگ گفته اند امیدوارند تا پایان ژوئن به توافق برسند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا