اخبار اقتصاد ایران

بودجه هزینه‌ای گیلان به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، بودجه هزینه ای امسال (حقوق دستگاه های اجرایی، هزینه های جاری) نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و طبیعتاً نسبت به سال قبل مشکلات کمتری در این زمینه خواهیم داشت. سال

افق میهن، محمد رستمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان امروز در گفت وگو با فارس با بیان اینکه بودجه سال آینده در دو مرحله خواهد بود، اظهار داشت: برنامه ریزی برای مرحله اول بودجه ریزی آغاز شده است. و همچنین طرح نهایی بودجه سال ۱۴۰۴ در حال ویرایش است.

وی به افزایش اعتبارات بودجه عمرانی گیلان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه بودجه عمرانی استان افزایش اعتبار داشته ایم اما هنوز مشخص نیست این افزایش چقدر خواهد بود. زیرا برخی از پروژه ها با استان های دیگر مشترک است. .

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه از بودجه امسال حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان به استان ها توزیع شده است، گفت: توزیع شهرستانی اعتبارات و پروژه ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به تصویب رسید.

به گفته رستمی، بودجه هزینه ای امسال (حقوق دستگاه های اجرایی، هزینه های جاری) نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است و طبیعتاً نسبت به سال قبل مشکلات کمتری در این زمینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به میزان وام های اعطایی به گیلان در سال گذشته گفت: کل وام های عمرانی استان در سال گذشته حدود ۹۷۰۰ میلیارد تومان (اعم از ملی و استانی) بوده که ۶۰ درصد تخصیص وام داشته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بر لزوم توجه مدیران به جذب ۴۰ درصد از اعتبارات باقی مانده در استان تاکید کرد و افزود: البته مدیران برخی پروژه ها همچنان در حال پیگیری هستند چرا که تا پایان کار شهریور آنها فرصت جذب منابع مربوطه را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا