اخبار اقتصاد ایران

بودجه ۱۴۰۳ واقع‌گرایانه است | خبرگزاری ایران تحلیل

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای بودجه به ویژه در حوزه مالیاتی گفت: دولت این درآمدها را از محل ایجاد مودیان جدید محقق خواهد کرد. بهروز محبی نجم آبادی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ رویکردی واقع بینانه دارد و دولت بر اساس تجربه خود از بودجه های قبلی است. […]

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی درآمدهای بودجه به ویژه در حوزه مالیاتی گفت: دولت این درآمدها را از محل ایجاد مودیان جدید محقق خواهد کرد.
بهروز محبی نجم آبادی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ رویکردی واقع بینانه دارد و دولت با توجه به تجربیات خود از بودجه های گذشته، بستری را برای بستن واقع بینانه بودجه گذاشته است.
یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه درآمدهای نفتی شاهد کاهش اتکای بودجه به درآمدهای این بخش هستیم تا کسری بودجه در این بخش ایجاد نشود.
وی افزود: از سوی دیگر دولت تلاش کرده منابع بودجه ای خود را برای امور جاری از محل افزایش درآمدهای مالیاتی محقق کند که این امر از محل ایجاد مودیان جدید انجام می شود.
محیبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: گزارش های ارائه شده از سوی دولت حاکی از آن است که دولت می تواند ۴۲ درصد افزایش درآمدی داشته باشد که عموماً از افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی می شود.
یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: در دو سال گذشته دولت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مودیان جدید مالیاتی شناسایی کرده و شاهد افزایش درآمد دولت در این حوزه بوده ایم.
به گزارش ایرنا؛ وی افزود: همچنین دولت تنها بندهای درآمدی و هزینه ای را در لایحه گنجانده است و بندهایی که حاوی مواد قانونی است در لایحه جداگانه ارائه شده است و همین موضوع باعث می شود کار تصویب بودجه در مجلس تسریع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا