طلا و ارز

بورس؛ بستر شفاف‌سازی یا افزایش قیمت خودرو؟

برخی بازار سهام را روشی مؤثر برای روشن شدن و کاهش از دست دادن تولید کنندگان خودرو می دانند ، در حالی که برخی دیگر این پروژه را افزایش انحصار و افزایش قیمت می دانند. از طرف دیگر ، روند پیچیده خرید خودرو از بورس اوراق بهادار نیز برای افراد عادی به مشکل تبدیل می شود.

براساس Business News ، عرضه خودرو در بورس اوراق بهادار به صدر اخبار تجاری بازگشت. رئیس بورس اوراق بهادار روز سه شنبه ۱۸ سپتامبر اعلام کرد که سه مدل اتومبیل داخلی برای بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و روند تحویل اتومبیل های وارداتی در مراحل اداری است. در حالی که وزارت بهداشت مقاومت صریح خود را در برابر مکانیسم ابراز کرده است ، کارشناسان اقتصادی نیز دیدگاه های متفاوتی از این روش دارند. برخی بازار سهام را روشی مؤثر برای روشن شدن و کاهش از دست دادن تولید کنندگان خودرو می دانند ، در حالی که برخی دیگر این پروژه را افزایش انحصار و افزایش قیمت می دانند. از طرف دیگر ، روند پیچیده خرید خودرو از بورس اوراق بهادار نیز برای افراد عادی به مشکل تبدیل می شود. برخی از کارشناسان همچنین بر این باورند که پیشنهاد خودرو در بورس اوراق بهادار برای افزایش قیمت ، این ماشین را باز می کند که این ضرر مصرف کننده و فقط واسطه ها و تولید کنندگان خودرو است. در این گزارش ، تصویب عرضه خودرو در بورس و سیستم فروش یکپارچه خودرو مشاهده می شود که این بستر فعلی برای عرضه خودرو است.

مشکل قیمت است ، نه فروش!

حسن حسنخانی ، یک متخصص اقتصادی ، تأکید کرد که مشکل بازار خودرو در قیمت گذاری است و نه به سبک فروش.
The economist raises the question of the car offering on the exchange of raw materials: “What is the advantage of exchange of raw materials compared to other methods? If the stock market increases prices or new queues when buying and selling, this is practically difficult. Especially since the equity market is one of the unprecedented economic sectors for buying and selling experts and even the output of Semitics, which is against the semit Semitika has been on the Semitians in the areas از نشانه ها و SEMITS در دسترس است و از بورس اوراق بهادار برای فروش خودرو استفاده نمی کنید.

قرعه کشی یا قرعه کشی؟

کارشناس اقتصادی یوسف کاوویس از روش طراحی برای فروش خودرو انتقاد می کند ، آن را برای بسیاری از قرعه کشی و یک راه حل غیرحرفه ای نگاه می کند و به ایران می گوید: “من با طیف وسیعی از اتومبیل ها موافق نیستم.”
تحویل خودرو در بورس اوراق بهادار یک مشکل چند بعدی است و نه تنها می توان به یک جنبه رسیدگی کرد. از یک طرف ، برخی از کارشناسان می گویند که پیشنهاد شفاف و منصفانه خودرو می تواند ضررهای تولید کنندگان خودرو را کاهش داده و فروشندگان را کوتاه کند ، از طرف دیگر ، ضعف ساختاری مبادله مواد اولیه و انحصار تولید کنندگان می تواند منجر به افزایش قیمت و راندمان بیشتر بازار شود. اقتصاددان معتقد است که بورس اوراق بهادار می تواند قیمت ها را نشان دهد و بازار را منطقی تر کند: “در بورس اوراق بهادار ، عرضه و تقاضا ، قیمت را تعیین می کنید. خریدار حق انتخاب دارد.” فروشنده همچنین می تواند قیمت را افزایش یا کاهش دهد. “

بورس اوراق بهادار از واسطه ها جلوگیری می کند

یکی از مشکلات جدی در ترسیم و فروش خودرو ، فروش نقشه ملی و نقش واسطه در فرآیند ثبت نام است ، به این معنی که اتومبیل ها به مصرف کنندگان واقعی دست نمی یابند و در عوض با قیمت های بالاتر فروخته می شوند. به همین دلیل ، برخی از کارشناسان و شرکت کنندگان در بازار طیف وسیعی از اتومبیل ها را در بورس اوراق بهادار برای مقابله با این سوء استفاده ها پیشنهاد می کنند. اقتصاددان می گوید: “با استفاده از روش ثبت نام سنتی ، نقشه ملی در حال حاضر به مصرف کننده واقعی نرسد و در بازار گران تر نیست.” “این مدل اجاره و ناکارآمد است.”
ایده اولیه تأمین خودرو مبادلات مواد اولیه برای اولین بار برای روشن شدن معاملات و از بین بردن واسطه ها معرفی شد. در بعضی مواقع برخی از اتومبیل های داخلی در بورس اوراق بهادار آزاد شدند. با این حال ، مطالعات نشان داد که این روش به اهداف مشخص دست نیافته است. البته ، اقتصاددان تأکید می کند که مشکلی در بازار سهام و موضوعات دیگر مانند سهمیه مادران یا سازمان هایی وجود ندارد که به نظر نمی رسد در بازار سهام موفق باشند.
کاووسی تأکید می کند که بازار سهام به بازار سهام می آید و ضررهای انباشته شده تولید کنندگان خودرو را کاهش می دهد: “شرکت ها می توانند قیمت گذاری ، ضرر را کاهش دهند و سهامداران از شفافیت مالی بهره مند شوند.”

نیازی به بورس اوراق بهادار نیست

اگرچه کارشناسان بورس سهام را یک بستر شفاف و کنترل شده می دانند ، منتقدین معتقدند که بورس سهام نمی تواند مشکل اصلی بازار خودرو را در وضعیت فعلی ، یعنی قیمت گذاری حل کند. از آنجا که شکاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد کاهش یافته است ، این سؤال هنوز مطرح می شود که آیا مبادله مواد اولیه راهی برای عدالت و شفافیت در بازار خودرو است یا فقط یک محیط جدید برای ارقام فروش سازمان یافته است. مصطفی موسوی نجاد ، یک متخصص اقتصادی ، همچنین طیف وسیعی از اتومبیل ها را در مبادله مواد اولیه رد می کند و می گوید: “بازار به جایی رسیده است که هیچ مکانیسم لازم نیست. در حال حاضر مشکلی برای خرید ماشین وجود ندارد.”
او می گوید: “دنا پلاس یک میلیارد و ۲ میلیون تومان در کارخانه و یک میلیارد و ۲ میلیون تومان در بازار است.” در چنین شرایطی ، خط ثبت نام یا انتظار دیگر مقرون به صرفه نیست و خریداران می توانند به راحتی بازار خودروهای مورد نظر را خریداری کنند. “

احتمال انحصار با تأمین بورس اوراق بهادار

وی همچنین به تجربیات قبلی بورس اوراق بهادار اشاره می کند: “اگر انتظارات تورم زیاد باشد ، مردم می توانند برای سود ثبت نام کنند. اما در لحظه ای که انتظار نمی رود. در تجربیات قبلی ، این ماشین مورد استقبال قرار نگرفت. کارخانه هایی که برای بالا نگه داشتن قیمت در بازار سهام گرفته شده است ، انحصار خود شما است.”

بورس اوراق بهادار

مجید گودارزی ، یکی دیگر از متخصصان اقتصادی به نفع این طرح ، مبادله کالا را به عنوان بازاری با دستور و استانداردهای مشخص می داند: “معاملات نقدی در بورس اوراق بهادار وجود دارد و اگر پرداخت به تأخیر بیفتد ، جریمه به جریمه یا معامله تبدیل می شود.
گودارزی معتقد است که این مکانیزم به بازار خودرو نظم بهتری می بخشد و تأکید می کند: “بر خلاف شرایط فعلی که خریدار در عدم اطمینان است یا ماشین دیگری را برای او فراهم می کند ، بورس اوراق بهادار اجازه چنین بی نظمی را نمی دهد.”
تجربیات اولیه در مورد عرضه خودرو در بازار سهام و شرایط فعلی بازار نشان می دهد که اجرای پروژه برای دستیابی به هدف اصلی خود از تعادل بازار و حمایت از مصرف کنندگان واقعی ، نیاز به اصلاحات ساختاری ، شفافیت و انحصار بیشتر دارد. اقتصاددان همچنین به نقاط ضعف در بورس اوراق بهادار اشاره می کند: “باید استانداردهای بورس اوراق بهادار بهبود یابد. شفافیت اطلاعات ، مدرک و عملکرد مناسب شرکت ها بسیار مهم است.
بازار خودرو در حال حاضر در یک دور حساس قرار دارد. جایی که تصمیمات سیاسی و شرکت کنندگان در بازار باید تصمیم بگیرند ، آیا می توان مبادله مواد اولیه را در تنظیم بازار یا روش های دیگر برای بهبود قیمت گذاری ، افزایش شفافیت و رقابت واقعی ایفا کرد؟ نکته مهم این است که هیچ نسخه تجربی از مصرف خودرو در بورس در سراسر جهان وجود ندارد که می تواند از این الگوی استخراج شود.

موافقت کردن

مجید گودارزی ، یکی دیگر از متخصصان اقتصادی به نفع این طرح ، مبادله کالا را به عنوان بازاری با دستور و استانداردهای مشخص می داند: “معاملات نقدی در بورس اوراق بهادار وجود دارد و اگر پرداخت به تأخیر بیفتد ، جریمه به جریمه یا معامله تبدیل می شود.

کارشناس اقتصادی یوسف کاووی معتقد است که بازار سهام می تواند قیمت ها را شفاف کند و بازار را منطقی تر کند: “قیمت ها را در بورس سهام تعیین کنید. خریدار حق انتخاب دارد.” فروشنده همچنین می تواند قیمت را افزایش یا کاهش دهد. “

مخالف

مصطفی موسوی نجاد ، یک کارشناس اقتصادی در تبادل مواد اولیه: “بازار به جایی رسیده است که چنین مکانیسم لازم نیست. در حال حاضر مشکلی برای خرید ماشین وجود ندارد.” قیمت کارخانه به بازار نزدیکتر است و خریدار در واقع می تواند به راحتی تصمیم بگیرد و به چنین روش هایی احتیاج ندارد. “

حسن حسن خانی ، یک کارشناس اقتصادی در مبادله کالا: “مبادله مواد اولیه برای سایر روشها چیست؟ اگر بازار سهام هنگام خرید و فروش سایر روشها ، قیمت ها یا صف های جدید را افزایش می دهد ، این امر عملاً دشوار است. به ویژه از آنجا که بازار سهام یکی از نمونه های بخش های تجاری برای خرید و فروش است.”

منبع: ایران زیتونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا