اخبار اقتصاد ایران

بورس در برزخ انتخابات ریاست جمهوری/ ۴ دلیل برای صعود احتمالی بورس :: ایران تحلیل

علی فراغی کارشناس بازار سرمایه به ۴ دلیلی که می تواند باعث رشد بورس شود اشاره کرد و گفت: بورس تا انتخابات در برزخ خواهد بود.

به گزارش ایران تحلیل؛ بازار سهام این هفته را بسیار بهتر از هفته های قبل آغاز کرد. اگرچه بازار سرمایه اولین روز هفته را سبز آغاز کرد اما باید دید در روزهای آینده فعالیت آن چگونه خواهد بود. اما ۴ عاملی که در روزهای اخیر برای حمایت از بازار مطرح شد در این پوشش سبز بی تاثیر نبود. در روزهای اخیر فشار عرضه کاهش یافته است. اما نمی توان به طور قطعی گفت که بورس در آینده افزایش خواهد یافت.
این سوال مطرح می شود که آیا رشد شاخص کل بورس در هفته های آینده ادامه خواهد داشت؟

۴ دلیل برای رشد بورس
علی فراغی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ۴ دلیل رشد بورس در روز گذشته گفت: محدودیت دامنه نوسانات یکی از عوامل منفی این بازار از هفته گذشته بوده است. امیدواریم این محدودیت ها برداشته شود.
وی ادامه داد: ادامه این محدودیت می تواند بی اعتمادی و ترس بیشتر سهامداران واقعی برای ورود به بورس را به همراه داشته باشد. به خصوص که ترس در بازار موج می زند. با این حال صحبت های روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص حمایت از بورس در بازار بی تاثیر نیست.

خیمه سنگین اخبار انتخابات بر سر بورس
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با اقدامات اخیر سازمان بورس موافق نیستم گفت: روز گذشته شاخص کل بورس تهران پس از روند صعودی و نزولی که از میانه شروع شده بود به مدار مثبت معاملات بازگشت. هفته گذشته و تا حدودی از خطر سقوط جلوگیری کرد. برای فرار از زیر ۲ میلیون واحد، اما سهامداران در روزهای اخیر محتاط تر شده اند و همچنان بدون تحلیل قوی از خرید خودداری می کنند.
فراغی افزود: در روزهای مانده به انتخابات ریاست جمهوری هستیم و با توجه به ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ممکن است بورس واکنش های متفاوت و غیرقابل پیش بینی از خود نشان دهد. اما طبیعتاً بازار سهام در گذشته معمولاً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بازدهی متعادل تری از خود نشان داده است. به این ترتیب، کندی نبض بازار سهام در هفته های گذشته با مواضع جدید سیاسی ممکن است به نوعی خوش بینی در بازار سهام را به همراه داشته باشد.
فراغی تصریح کرد: در چنین شرایطی شانس صعود بورس افزایش یافته اما در عین حال بورس در روزهای آینده نوسانات شدیدی را تجربه نخواهد کرد و به نظر می رسد روند متعادلی را آغاز کند. بنابراین می توان گفت روند بورس در روزهای آینده احتمالا متاثر از جو انتخابات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا