اخبار بورس

بورس دندان لق اقتصاد را کشید و دور انداخت

در گفتگو با ایران تحلیل آمده است؛

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر اقتصاد ما منقبض شود برای بورس هم همین اتفاق می افتد و این خبر بدی برای سرمایه گذاری های مالی است. زیرا بدون رشد امیدی به خرید سهام شرکت نیست زیرا امیدی به رشد یا ثبات تولید شرکت نیز وجود ندارد.

میشم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در مورد توسعه بازار صحبت می کند اخبار بورس وی پیشنهاد کرد: تحلیل نوسانات بازار یک موضوع فنی است تا اساسی. همیشه فهرستی از دلایل برای بررسی وضعیت بازار وجود دارد، اما درک بازار باید بلندمدت باشد.

وی افزود: بازار سرمایه ۱۰ سال است که در وضعیت خاصی قرار دارد و هر زمان که تحول بزرگی در بازار رخ می دهد علت آن را جستجو می کنند. وقتی بازار به سمت نزول می رود، هر جرقه ای می تواند آن آتش را شعله ور کند و باعث نزول شود.

این روند نشان دهنده کاهش تولید است
رادپور با اشاره به اینکه گاهی اتفاقات بزرگ‌تری از انتشار گزارش رخ می‌دهد، اما این اتفاقات تاثیر جدی بر بازار ندارد، گفت: طی ۱۰ سال گذشته (به‌ویژه از سال ۹۲ و تحریم‌های بانک مرکزی که منجر به الف. .. تجربیات مختلف در نظام پولی بین‌المللی ما)، تولید داخلی کاهش یافت و به ارزش منفی رسید، برخلاف آماری که نزدیک به صفر است، اگرچه محاسبه این مقدار دشوار است، به خصوص وقتی صحبت از تفکیک در شکل باشد. مبالغ پرداختی به صورت یارانه

وی ادامه داد: در این مدت بورس در کنار سایر بخش های اقتصاد روندی را دنبال کرد که نشان دهنده کاهش تولید بود.

خبر بد برای سرمایه گذاری های مالی
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر اقتصاد کشوری منقبض شود، می توان انتظار داشت که بورس و شرکت های حاضر در آن به عنوان نمونه کوچکتر اقتصاد نه تنها سقوط کنند، بلکه به طور میانگین و مقدار ارزش آن منفی شوند. اضافه نیز سقوط خواهد کرد.

رادپور تصریح کرد: بنابراین اگر اقتصاد ما منقبض شود، بورس نیز کاهش می یابد و این خبر بدی برای دارایی های مالی است. زیرا بدون رشد امیدی به خرید سهام شرکت نیست زیرا امیدی به رشد یا ثبات تولید شرکت نیز وجود ندارد.

از تورم بازدهی کسب کنید
وی توضیح داد: رشد بازده واقعی را به تحلیل بازده اضافه می کند و اگر این بازده صفر یا منفی باشد، هیچ افق مثبتی از ناحیه رشدی که بازده واقعی از این نظر تجزیه می شود، مشهود نخواهد بود. بنابراین، بازده تنها توسط تورم ایجاد می شود که در مقایسه با دارایی های غیر مالی، خبر بسیار بدی برای دارایی های مالی است، زیرا اگر قرار باشد دارایی های مالی به اندازه تورم درآمد داشته باشند، دریافت دارایی مالی توصیه نمی شود زیرا ارزش آن برابر با نرمال است. جریان های نقدی.

رادپور افزود: اگر ارزش فعلی جریان نقدی عادی چیزی به نام تورم ایجاد کند، استفاده از دارایی‌های مالی توصیه نمی‌شود زیرا این عدد یک انتظار است. یعنی کمک بورس می تواند یک پرداخت متوسط ​​برای تورم باشد که ریسک و نوسان هم دارد. در مقایسه با دارایی‌ای که قطعاً تورم را جبران می‌کند، که حتی در کوتاه‌مدت هم قطعی نیست، احتمال وجود دارایی غیر مالی بسیار بیشتر است.

شکست بازار سهام
این کارشناس بازار سرمایه گفت: تورم تورم ایجاد می کند و به همین دلیل بورس در این انتخابات قطعا با شکست مواجه خواهد شد. عوارض آن نیز در عمل و در فرمول ساده مشاهده شده است.

رادپور تاکید کرد: از نظر سیاسی اخبار خوب در کشور به خبر خوش بورس تعبیر نمی شود. چرا که بورس از رشد ناشی از تغییرات ناامید است و فعالان بورس به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد کشور به این سرعت رشد نخواهد کرد. در واقع بورس از رشد سودی نخواهد برد و سود حاصل از تورم خواهد بود.

ناامیدی بازار سهام از بازده واقعی
وی تصریح کرد: بورس اقتصاد را به سمت پایین می کشد و هر خبر خوشی به کاهش نرخ تورم و البته کاهش بازده تعبیر شده است و کاهش تورم با افزایش نرخ واقعی همراه نیست. برگشت.”

رادپور خاطرنشان کرد: فعالان بورس زمانی ناامید می شوند که به جای بازدهی واقعی، رشد کسب و کار، بهره وری و هر چیزی که به آن ارزش آفرینی واقعی می گویند، بازدهی دریافت می کنند. به همین دلیل شرایط بازار سهام به محض بهبود تا حدودی خطر سقوط را دارد و در شرایط بسیار سخت بازدهی را برای سرمایه گذار فراهم می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا