اخبار اقتصاد ایران

بورس سکه گلدن ارت ( خانی )

اگر به دنبال خرید سکه طلا هستید و نمی دانید سکه طلا چیست و چه انواعی دارد، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. بورس سکه زمین طلایی با بیش از دو دهه سابقه درخشان در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز است.

ویژه: بورس سکه زمین طلایی بهار آزادی در خدمت هموطنان و هموطنان عزیز با سابقه دو دهه پیش در این صنعت پر رونق و زیبا می باشد.

آدرس: آزادگان کرج، برج میلاد، طبقه همکف، بورس طلا، پلاک ۲

شماره تماس: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴

آدرس وب سایت:

سکه طلا چیست؟

در واقع سکه طلا سکه ای است که از فلز طلا ساخته شده است. جالب است بدانید که اکثر سکه های هلاس ضرب شده تا کنون حاوی ۹۰ تا ۹۲ درصد طلای ۲۲ عیار خالص هستند.

از آنجایی که سکه طلا در گذشته حمایت مالی بسیاری از کشورها بوده و هنوز هم در برخی کشورها وجود دارد، در نتیجه ضرب آن باید کاملا قانونی انجام شود.

در تاریخ ایران برای اولین بار در زمان هخامنشیان و داریوش اول سکه های طلا ضرب شد و در آن زمان ارزشمندترین سکه طلا دریک نام داشت که وزن آن ۸.۴۱ گرم بود.

پس از ورود دستگاه ضرب سکه و تعیین وزن و اندازه استاندارد، اولین سکه های طلا عیار ۹۰۰*۱۰۰۰ ضرب شد و در سال ۱۲۹۳ رسما وارد چرخه مالی ایران شد.

ضرب سکه طلا با وزن و اندازه امروزی برای اولین بار در سال ۱۳۱۰ آغاز شد و در سال ۱۳۵۷ پس از انقلاب اسلامی سکه بهار آزادی با همان وزن و عیار و اندازه اما با طرحی متفاوت جایگزین سکه های قبلی شد و تا به امروز همان نام و ابعاد قبلی در بازار معامله می شود.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستید، حتما از آن بازدید کنید مبادله شمش زمین طلایی همچنین ضربه بزنید

سکه ی طلا

سکه بهارزادی یک سکه طلا و مشک طلای قانونی جمهوری اسلامی ایران است. از سال ۱۳۵۸ خورشیدی به مناسبت و گرامیداشت پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، انواع سکه های آزادی بهار در عیارهای مختلف ضرب شده است.

عیار طلای این سکه ها اعم از قدیم و جدید ۹۰۰×۱۰۰۰ می باشد.

معمولاً هر ساله ضرابخانه بانک مرکزی ایران اقدام به ضرب سکه کرده و از طریق بانک ها یا صرافی های مجاز به بازار عرضه می کند. این سکه ها به صورت خرده فروشی یا عمده با قیمت روز خرید و فروش می شود.

انواع سکه بهار آزادی

از نظر طرح، سکه ها در دو نوع طرح قدیم ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۰ و طرح جدید امامی سال ۱۳۷۰ در بازار موجود است.

از طرفی سکه از نظر وزن و ارزش در انواع ربع، نیم، نیم کامل و پنج بهار آزادی در بازار موجود است.

سکه پنج بهار تنها در سال ۵۸ به مناسبت اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضرب شد و تا کنون ضرب نشده است.

سکه بهار آزادی در سال های ۱۳۵۸، ۱۳۷۸ و ۱۳۸۷ ضرب شد و سکه سوم از نظر کمیت کمیاب است.

از سال ۱۳۸۸ یک قطعه سکه جدید بهار آزادی به عنوان سکه گرمی وارد بازار شد که وزن آن نصف ربع سکه بهار آزادی است.

هر نوع سکه دارای اشکال رسمی متفاوت در دو طرف است که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

پیشنهاد ویژه: بررسی خدمات بورس سکه هنر طلایی

سکه بهار آزادی را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد خرید سکه طلا باید از مراکز معتبر انجام شود. معتبرترین صرافی سکه طلا در تهران و کرج را به شما معرفی می کنیم.

بورس سکه زمین طلایی با دو دهه سابقه درخشان در این صنعت پر رونق و زیبا در خدمت شهروندان و هموطنان عزیز می باشد. آدرس: کرج آزادگان، برج میلاد، طبقه همکف، بورس طلا، پلاک ۲

شماره تماس: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴

آدرس سایت: www.GoldenArt1.com

صفحه رسمی بورس سکه زمین طلایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا