فرهنگ و هنر

بورس شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ صعود می کند؟ بررسی شاخص بورس در هفته آخر تیر ماه ۱۴۰۳

در این خبر، پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ پرداخت شده است. بورس روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ صعود؟ بررسی شاخص بورس در هفته گذشته تیر ماه ۱۴۰۳


افق میهن –

نگاهی به نمودار شاخص های بورس در هفته چهارم تیرماه نشان می دهد که بر خلاف هفته گذشته، شاخص های بورس در این هفته کاهش یافته و موجب زیان پرتفوی سهامداران شده است.

معاملات هفته چهارم تیرماه به پایان رسید و نتیجه، شمع هفتگی شاخص های بورس را نزولی کرد. به طوری که شاخص کل طی سه روز معاملاتی هفته جاری ۰.۳ درصد کاهش یافت و از دو میلیون و ۲۰۹ هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد در پایان معاملات امروز رسید.

تجارت نیوز نوشت، این روند در شاخص هم وزن نیز دیده شده است. به طوری که شرکت های کوچک و متوسط ​​در بورس در این هفته به طور متوسط ​​۰.۳۷ درصد کاهش قیمت داشته اند. در نهایت تابلوی بورس تهران رقم شاخص هم وزن را ۷۰۴ هزار واحد نشان داد.

همچنین باید گفت در سه روز معاملاتی هفته جاری، بازار سهام به طور میانگین روزانه ۵.۸ میلیارد سهم داد و ستد شد و ارزش آن معادل ۳.۶۶ میلیارد تومان بود. لازم به ذکر است در هفته جاری حدود ۴۵۰ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شده است.

بازار سهام هفته چهارم در یک نگاه

معاملات بازار سهام در اولین روز هفته بسیار نزولی بود. این کاهش تا حد زیادی مربوط به تعطیلات دو روزه تاسوعا و عاشورا و خروج اسیلاتورها برای کاهش ریسک بود. این امر باعث شد شاخص کل ۰.۴۱ درصد و شاخص هم وزن ۰.۴۳ درصد کاهش یابد.

روز یکشنبه فشار عرضه کاهش یافت و شاخص کل حدود ۰.۰۴ درصد افزایش یافت. در سمت شرکت های کوچک اما ارقام همچنان منفی بوده و شاخص هم وزن ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است. این روند در آخرین روز هفته به پایان رسید و هر دو شاخص سهام مثبت شدند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم وزن در روز چهارشنبه به ترتیب ۰.۰۷ و ۰.۱۲ درصد کاهش یافت.

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

با توجه به نوسانات بازار سهام احتمال می رود روز شنبه روند منفی داشته باشد، البته باید منتظر ماند تا دید بورس به کدام سمت می رود.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا