فرهنگ و هنر

بورس فردا غوغا می کند؟ / پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

در این خبر پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ پرداخت شده است.


افق میهن –

جریان معاملات بورس به دلیل حاشیه های نسبت اهرمی وجوه اهرمی شرایط نامطلوبی را تجربه کرد. با این وجود خبر موافقت بانک مرکزی با واریز نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه می تواند بازار سرمایه را هرچند موقتی تغییر دهد.

دماسنج اصلی تالار شیشه ای در پایان معاملات روز سه شنبه با افت ۰.۲۷ درصدی معادل پنج هزار و ۴۸۸ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۳۲ هزار واحد قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم وزن به عنوان شاخصی از روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم وزن با ۰.۱۴ درصد کاهش (معادل ۹۰۶ واحد) به سطح ۶۳۸ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آینه آمار و ارقام

تابلوی بورس تهران ارزش معاملات سهام خرد، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را در روز سه شنبه دو هزار و ۷۲ میلیارد تومان نشان داد. لازم به ذکر است تابلوی بورس تهران نیز حجم معاملات روز سه شنبه ۴.۷ میلیارد سهم را نشان می دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بورس دارد. شاخص واقعی ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه شنبه بورس از خروج ۲۰۷ میلیارد تومان پول واقعی از سهام و حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری خبر می دهد.

پیش بینی بازار سهام برای فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

پس از چهارشنبه هفته گذشته، بازار سهام با وعده های حمایتی، جهشی جزئی را تجربه کرد. جریان معاملات روز سه شنبه به دلیل جو منفی ایجاد شده توسط حاشیه صندوق های اهرمی برای سهامداران منفی بود و شاخص های سهام عقب نشینی کردند.

همچنین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران گزارش داد که در پی درخواست بانک ملت از بانک مرکزی مبنی بر تزریق پول به صندوق توسعه بازار سرمایه با هدف حمایت از بورس، در نهایت بانک مرکزی با درخواست بانک ملت موافقت کرد. اجازه واریز وجه نقد به این صندوق را صادر کرد. صادر شده است

در صورت اجرایی شدن تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه، می توان انتظار داشت که چرخشی که فیلمبرداران تالار شیشه ای از چهارشنبه گذشته تجربه کرده اند ادامه داشته باشد. این موضوع می تواند منجر به تغییر جایگاه فروشندگان سهام در جریان معاملات روز سه شنبه شود. بنابراین در راستای پیش بینی بورس فردا می توان انتظار سبز شدن شاخص کل و هم وزن را داشت.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا