ترندهای روز

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا /باید از مقاومت غزه پشتیبانی همه جانبه شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران بیت المقدس به شرح زیر است:

به نام خدا

حمد و ستایش مخصوص پروردگار جهانیان است و درود و سلام بر حضرت محمد مصطفی و خاندانش و یارانش و کسانی که تا روز دین از آنان به نیکی پیروی کردند.

نوای دل انگیز ابراهیمی که به فرمان خداوند همه مردم را در موسم حج به کعبه فرا می خواند، امسال دل بسیاری از مسلمانان از سراسر جهان، این پایگاه توحید و وحدت را به خود جلب کرده و این را ایجاد کرده است. جمعیت باشکوه و متنوعی از مردم گستره انسانی و قدرت عامل معنوی اسلام را به جان و بیگانه خود آورده و کشیده است.

اجتماع عظیم و مناسک حج، هر گاه با دیدی متفکر به آن نگریسته شود، برای مسلمان مایه قوت و اطمینان است و برای دشمن و بدخواه، هولناک و هیبت انگیز.

جای تعجب نیست که دشمنان و بدخواهان امت اسلامی این دو جنبه فریضه حج را برای تخریب و شک و تردید هدف قرار دهند. چه با برجسته ساختن اختلافات مذهبی و سیاسی و چه با کم اهمیت جلوه دادن جنبه های مقدس و معنوی.

قرآن حج را مظهر بندگی، ذکر و خشوع، مظهر کرامت برابر انسانها، مظهر ساماندهی حیات مادی و معنوی انسان، مظهر برکت و هدایت، مظهر آرامش اخلاقی معرفی می کند. و سازش عملی بین برادران و مظهر بیزاری و جبهه گیری قدرتمند در برابر دشمنان.

اندیشیدن در آیات مربوط به حج و تأمل در اعمال و مناسک این فریضه بی بدیل، اینها و رازهایی از این قبیل را در ترکیب پیچیده حج به ما نشان می دهد.

شما خواهر و برادر زائر اکنون در میدان عمل به این حقایق و معارف هستید. فکر و عمل خود را به آن نزدیک و نزدیکتر کنید و هویت بازیافته آمیخته با این مفاهیم متعالی را به خانه بازگردانید. این سوغات ارزشمند و واقعی سفر حج شماست.

امسال موضوع برائت بیش از گذشته مطرح شده است. فجایع غزه که در تاریخ معاصر ما بی‌نظیر است و گستاخی رژیم سفاک و مظهر ظلم و بی‌رحمی و البته زوال صهیونیسم برای هیچ فرد و حزبی جایی برای هیچ ملاحظه و مماشات باقی نگذاشته است. ، حکومت یا فرقه مسلمین. برائت امسال باید فراتر از موسم حج و میقات در کشورهای مسلمان نشین و شهرهای سراسر جهان ادامه یابد و فراتر از حجاج به مردم سرایت کند.

این تبرئه رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه دولت ایالات متحده آمریکا باید خود را در گفتار و کردار ملت ها و دولت ها نشان دهد و عرصه را بر جلادان تنگ کند.

مقاومت پولادین فلسطین و مردم صبور و مظلوم غزه که شکوه صبر و مقاومتشان باعث تحسین و تکریم جهانیان شده است باید از هر جهت حمایت شود.

از خداوند منان توفیق کامل و سریع را برای ایشان خواستارم و برای شما زائران عزیز آرزوی توفیق حج دارم. دعای مستجاب حضرت بقیع الله (ارواحنا فداه) پشتیبان شما باد.

سلام و درود بر شما باد

سید علی خامنه ای
۴ ذی الحجه ۱۴۴۵
۲۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا