ورزشی

بیانیه باشگاه استقلال علیه مدیرعامل پرسپولیس و محمدحسین میثاقی

به گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال، هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در واکنش به اتفاقات رخ داده در یک مصاحبه تلویزیونی که باعث دلخوری هموطنانمان شد، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ایران ما گنجینه گرانبهایی از تنوع فرهنگ و زبان اقوام است. این تنوع فرهنگی، در کریدور تاریخ، مبتنی بر پیوندهای مذهبی و ملی است و تعامل خرده فرهنگ‌ها، فرصت بی‌نظیری را بر مبنای همبستگی برای ایران عزیزمان فراهم کرده است.

اهمیت تنوع فرهنگی در قانون اساسی و اصول کلیدی آن مورد توجه قرار گرفته است.

بر این اساس همه ما باید از این ظرفیت و سرمایه عظیم ملی پاسداری و حفظ کنیم. ما باید سعی کنیم آداب و رسوم محلی، زبان ها، لهجه ها و گویش ها، غذاها و لباس ها و سایر اجزای فرهنگ های بومی خود را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

در همین راستا بیان چند نکته درباره اتفاقات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر ضروری به نظر می رسد:

در این برنامه مطالبی که به مرور زمان بسیاری از هواداران استقلال به آن باور پیدا کرده اند توسط فرشید سمیعی بیان شد و از سوی دیگر نه تنها پاسخی به این شبهات داده نشد، بلکه سعی در تمسخر این شبهات و شبهات داشتند. وانمود کن که همه چیز عادی است به نظر می رسد که می خواستند همان سناریویی را که این بار برای آقای فتح الله زاده و مظلومی اجرا کردند، اجرا کنند که البته موفق نشدند.

توهین به لهجه سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال تنها توهین به او نبود. توهین به همه اقوام ایرانی فارغ از اینکه طرفدار فوتبال هستند یا نه. باشگاه استقلال حداقل به نمایندگی از طرفداران خود که با لهجه های شیرین منطقه خود صحبت می کنند این موضوع را در مراجع قضایی و شبه قضایی و در صورت لزوم در مراجع قضایی فیفا پیگیری می کند.

به نظر می رسد آقای درویش به افرادی که فکر می کنند اگر کسی با لهجه فارسی صحبت کند عقب مانده و شهروند درجه ۲ است و آنهایی که لهجه ندارند جایگاه بالاتری دارند و درجه یک هستند نگاه می کند. شهروندان

به آقای درویش یادآوری می شود که بسیاری از بزرگان این دیار که یادآور وحدت و همدلی هزاران ساله است، فارسی را با لهجه صحبت می کردند و هنوز هم صحبت می کنند.

سکوت مجری در قبال توهین آشکار رضا درویش، اگر نگوییم از روی همدلی، حداقل به دلیل عدم توانایی مدیریتی اوست. فرشید سمیعی به نمایندگی از هواداران استقلال در آن برنامه حاضر شد و اگر مجری برنامه فکر می کرد سمیعی قرار است چشم خود را بر روی بی عدالتی ها و تبعیض ها ببندد، سخت در اشتباه بوده است.

بهتر است بداند فرشید سمیعی قبل از اینکه در باشگاه استقلال پستی داشته باشد هوادار است.

مطالبی که فرشید سمیعی در آن برنامه بیان کرد تنها گوشه ای از صدایی بود که هواداران استقلال سال هاست آن را بیان می کنند و با بیانیه ای بدون تهمت و توهین خواستار رسیدگی به این صداها از سوی مسئولان مختلف شد.

نمایش آمار سود و زیان داوری با استفاده از برخی کارشناسان که عدالت آنها مورد تردید جدی هواداران استقلال است، نه تنها گرهی از سوال و بلاتکلیفی باز نکرد، بلکه بر تشدید آن ابهامات افزود. امروزه همه اهالی فوتبال به مسائل فنی و داوری آگاهی دارند و حق و باطل را تشخیص می دهند.

نکته دیگر اینکه وقتی رضا درویش به عنوان مهمان در آن برنامه شرکت می کرد، سمیعی یا احدی اجازه حضور روی خط را نداشتند، اما وقتی جای مهمانان عوض شد، این قاعده رعایت نشد و سمیعی مجبور شد از حق خود دفاع کند. هواداران استقلال تنها با چند نفر بحث کنند.

این موضوع در کنار برخی کارشناسان داوری به نفع تیمی خاص در این برنامه، شبهه سوگیری به نفع آن تیم را بیشتر تقویت می کند.

موضوع دیگری که نیاز به دخالت نهادهای نظارتی دارد، هوادار متمول باشگاه رقیب است. جایی که وقتی اسم مداح پولدار آمد جناب درویش دیوانه شد. اعترافات بازیکنان این باشگاه مبنی بر دریافت پول از یک هوادار متمول وجود دارد و حتی وجود یک هوادار متمول را یکی از انگیزه های پیوستن افراد به آن باشگاه عنوان کردند.

نکته پایانی اینکه توهین به اقوام اعم از لهجه، پوشش و … توسط قانونگذار جرم انگاری شده است و باشگاه استقلال با مراجعه به مرجع صالح قضایی به دفاع از حقوق باشگاه استقلال در چارچوب قانون ادامه می دهد. کمافی سابق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا