اخبار بورس

بیانیه تلگرام درباره بازداشت بنیان‌گذار این پیام‌رسان

پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد.

پاول دوروف موسس تلگرام در پاریس دستگیر شد و این اقدام واکنش مسکو و ایلان ماسک را در پی داشت. تلگرام در بیانیه ای اعلام کرد که دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد و مسئولیت سوء استفاده از یک پلت فرم بر عهده مالک آن نیست. این تحقیقات در پی ادعای عدم نظارت کافی در تلگرام و عدم همکاری با پلیس ادامه دارد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ تلگرام در بیانیه ای اعلام کرد که پاول دوروف، بنیانگذار روسی الاصل این پیام رسان، که در پاریس دستگیر شده است، چیزی برای پنهان کردن ندارد و اینکه مالک آن را مسئول سوء استفاده از یک پلتفرم مسئول بدانیم، «بیهوده» است. دوروف، میلیاردر ۳۹ ساله، روز شنبه پس از فرود هواپیمای شخصی وی از آذربایجان در فرودگاه لو بورژه پاریس دستگیر شد.

بازداشت مدیر عامل تلگرام با واکنش های مختلفی همراه بود؛ اینها شامل هشدار مسکو به پاریس برای احترام به حقوق خود و انتقاد ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X بود که گفت آزادی بیان در اروپا در خطر است.

در بیانیه کوتاهی که نیمه شب به وقت پاریس منتشر شد، تلگرام جزئیات دستگیری را ارائه نکرد، اما گفت که این شرکت مستقر در دبی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند و روند نظارت آن “مطابق با استانداردهای صنعت بوده و به طور مداوم در حال بهبود است.” در این بیانیه آمده است: «پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام چیزی برای پنهان کردن ندارد و اغلب در اروپا سفر می‌کند. این ادعا که یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سوء استفاده از آن است، پوچ است.»

بیانیه تلگرام در مورد دستگیری موسس این پیام رسان

ما منتظر حل سریع این وضعیت هستیم. تلگرام با شماست

به گفته یک منبع پلیس فرانسه، دوروف که تابعیت فرانسه و امارات دارد، در چارچوب تحقیقات اولیه پلیس دستگیر شد. این تحقیقات با ادعاهایی مبنی بر امکان وقوع جنایات گسترده به دلیل عدم وجود ناظر در تلگرام و عدم همکاری با پلیس آغاز شد.

واحد ژاندارمری سایبری و واحد ملی مبارزه با کلاهبرداری فرانسه تحقیقات را رهبری می کنند و یک قاضی تحقیق متخصص در جرایم سازمان یافته مسئول این پرونده است.

تلگرام توسط دوروف تاسیس شد که در سال ۲۰۱۴ روسیه را پس از خودداری از بستن جوامع مخالف در پلتفرم VK خود که بعداً آن را فروخت، ترک کرد. با تقریباً یک میلیارد کاربر، این برنامه رمزگذاری شده به ویژه در روسیه، اوکراین و جمهوری‌های شوروی سابق تأثیرگذار است و در کنار فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام، TikTok و WeChat یکی از بزرگترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است.

دوروف که در لنینگراد، اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمده و از دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ فارغ التحصیل شده است، دیدگاه های سیاسی خود را “آزادیخواهانه” توصیف می کند و می گوید که از استیو جابز، بنیانگذار اپل الهام گرفته است. بر اساس گزارش مجله فوربس، ثروت دوروف ۱۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. او در ماه آوریل گفته بود که برخی از دولت ها تلاش کرده اند او را تحت فشار قرار دهند، اما تلگرام باید یک پلتفرم بی طرف بماند و به «بازیگر سیاست جهانی» تبدیل نشود.

دستگیری دوروف که در روسیه خبرساز شد، او را به ایده توسعه یک برنامه پیام‌رسان رمزگذاری شده تحت فشار مقامات روسی سوق داد. برادر کوچکتر او نیکولای مسئول طراحی کدگذاری این اپلیکیشن بود. دوروف در ماه آوریل گفت: «ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا دستور بدهم.

ماریا بوتینا، قانونگذار روسی که ۱۵ ماه را در زندان های ایالات متحده گذرانده است، گفت: “دوروف یک زندانی سیاسی، قربانی شکار جادوگران غرب است.”

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا