ورزشی

بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان/ وقاحت رخ داده در آزادی توهین به همه بانوان بود

بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از فنی حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهان نشسته بود، واکنش گسترده اهالی ورزش را در پی داشت. حال باشگاه پرسپولیس بیانیه ای در این خصوص منتشر کرد و به اتفاقات دیگری که در بازی با این تیم افتاد اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت: توهین روز چهارشنبه توسط جمعی از هواداران سپاهان و انتشار تنها یکی از آنها کشور را شوکه کرد، این توهین نه تنها به بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه، بلکه توهین به تمام ایرانیان بود. زنان حتی غیر فوتبالی و هیچ ایرانی با افتخاری در داخل و خارج از فوتبال نمی تواند خود را از این موضوع خارج کند.

سال هاست که بخشی از جامعه هواداران سپاهان هر از گاهی دست به کارهای وحشتناکی می زنند. اقدامات انجام شده برای مقابله با این پدیده اصلاً بازدارنده نیست و به نظر می رسد اگر مسئولان با فشار افکار عمومی مواجه نبودند، اعتقادی به اقدام جدی وجود ندارد.

در تمام این موارد دیده نشد که باشگاه سپاهان حتی یک بار هم به شدت متاسف شده باشد، جز اینکه به دلیل شدت ماجرا مجبور به این کار شده است.

در این مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این موضوع نیز زیر سوال رفته و به کسانی که به دلیل منزجر کننده بودن آن حادثه برانگیخته شده اند، انگ زده شده است. البته آنها هم از این وضعیت خرسند نیستند، زیرا روز چهارشنبه شاهد آغاز جریانی از فکر و رفتار بودیم که اگر در این نقطه با تمام قوا در جوانه خفه نشود، آغاز جریان خشونت خواهد بود. و بی احترامی به زنان در کل جامعه. . اتفاقی که افتاد علیه هواداران زن همه باشگاه ها از جمله خود سپاهان بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در راه دفاع از حرم داد تا داعش و ایدئولوژی آن که در نوع نگاهش به زنان تجلی یافته بود، به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب، یک نفر همین فکر را فریاد زده است. آن را در داخل و خارج بیان کرد. فوتبال و ورزش اگر به اندازه کافی تحت تاثیر قرار نگرفته اند باید برای خود متاسف باشند.

اینها اغراق نیست، حقایقی است که جسارت بیان آن کمتر است. و اما رفتار بخشی از هواداران سپاهان، نه همه آنها، داستان طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به بزرگی سنگ و آجر به نظر می رسید جان آنها را هدف گرفته بود، کور شدن دو چشم سرباز احمدی بر اثر پرتاب نارنجک دست ساز. حمله وحشیانه و وحشیانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آنها. کور کردن هواداران پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خود (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی خبرنگاران در حادثه ای دیگر، حمله به مسئولان داخل ورزشگاه در جریان بازی خارج از خانه، حمله به … اتوبوس حمل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می توانست با شوک دادن به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس تبدیل به حادثه ای فاجعه بار شود، جدای از ماجرای این افراد بوده است. درگیری های لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه ها

اکنون مسائل افتخاری را مطرح کرده اند که دیگر رویکردهای انضباطی و اخلاقی برای پرداختن به آن کافی نیست. این تا کجا قرار است پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می کنیم که توهین آن فرد که معلوم نیست در دامنی چگونه بزرگ شده است تنها گوشه کوچکی از رفتارها و توهین های زننده هواداران سپاهان به زنان بوده است.

باشگاه پرسپولیس اسناد و فیلم ها را جمع آوری می کند و در قالب شکایت از این فرد به طور خاص و از گروهی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار مراجع قضایی فوتبال و نهادهای ذیربط قرار می دهد اما قطعا این کافی نیست.

چرا باید جامعه هواداران برخی باشگاه ها به دلیل کوته فکری یا رنگی بودن برخی از مسئولان و نهادها در شهرهایشان، این باور را داشته باشند که چنین حاشیه ای برای خود دارند؟

همچنین به اهالی ورزش و فوتبال کشور تضمین می‌دهیم که اگر احساس نشود که اقدامی که انجام می‌شود متضمن ایمنی و امنیت است، می‌توان چنین رویدادهایی را در قالب مواردی مانند خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال پیگیری کرد. به هواداران زن همه تیم ها احترام می گذارند و هیچ تفاوتی بین بانوان در این زمینه وجود ندارد. طرفدار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و… نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا