اقتصاد جهان

بیت کوین به بالای 65000 دلار رسید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بیت کوین روز دوشنبه با عبور از مرز ۶۵۰۰۰ دلار به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسید.

قیمت بیت کوین در ساعات اولیه معاملات اروپا به ۶۵۵۳۷ دلار رسید که قبلاً رکورد دو ساله قبلی در معاملات آسیایی را شکست. آخرین بار با ۴ درصد افزایش به ۶۵۰۴۵ دلار رسید.

در همین حال، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در نوامبر سال ۲۰۲۱ به ارزش ۶۸۹۹۹.۹۹ دلار رکورد رسید.

بر اساس این گزارش، بیت کوین امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است که بیشتر این افزایش در هفته های اخیر رخ داده است که شاهد افزایش جریان ورودی به صندوق های بیت کوین در فهرست ایالات متحده بوده است.

در اوایل سال جاری، صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین کش در ایالات متحده تایید شدند. راه‌اندازی آن‌ها راه را برای سرمایه‌گذاران بزرگ جدید باز کرد و هیجان و شتابی را که یادآور رکوردهای رکورد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بود، دوباره زنده کرد.

مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۰X Research در سنگاپور، گفت: “این جریان ها در حال خشک شدن نیستند زیرا سرمایه گذاران مطمئن تر هستند که به نظر می رسد قیمت در حال افزایش است.”

طبق داده‌های LSEG، جریان خالص ورودی به ۱۰ صندوق بیت کوین برتر ایالات متحده در هفته منتهی به ۱ مارس بالغ بر ۲.۱۷ میلیارد دلار بوده است که بیش از نیمی از آن به iShares Bitcoin Trust متعلق به BlackRock است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا