ارزهای دیجیتال

بیت کوین در فاز انتخابات آمریکا/ واکنش ارز دیجیتال به کناره گیری بایدن







پس از اعلام جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر عدم نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری، بازار کریپتو شاهد کاهش قیمت بیت کوین بود. بیت کوین ($BTC) در ۳۰ دقیقه گذشته -۲٪ کاهش یافته است.



به گزارش افق میهن، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهار ماه قبل از برگزاری انتخابات در آن کشور رسما از این رقابت انصراف داد و کاملا هریس معاون وی به عنوان جانشین وی معرفی شد. پس از انتشار این خبر قیمت بیت کوین که امروز افزایش یافته بود به ۶۵۸۰۰ دلار کاهش یافت.

واکنش بیت کوین به استعفای بایدن

در بیانیه رسمی منتشر شده از سوی بایدن به دلایل استعفای وی اشاره ای نشده است، اما وی این اقدام را به نفع حزب خود و کشورش خوانده است. انتخابات آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) انجام می شود و اکنون شاهد رقابت دوگانه ترامپ و هریس خواهیم بود.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، او به شدت توسط جامعه ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار گرفت. در آخرین اقدام، او بولتن شماره ۱۲۱ کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ژوئن را وتو کرد. اقدامی که واکنش های تند جامعه ارزهای دیجیتال را به همراه داشت. در آن زمان، بسیاری ادعا کردند که این تصمیم مانع نوآوری در آمریکا خواهد شد.

کودی کربن، مدیرعامل اتاق دیجیتال می گوید:

خبر استعفای بایدن در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رقیب اصلی او چند روز پیش توانسته بود زنده بماند. لین آلدن، اقتصاددان برجسته، معتقد است که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات آینده، دوره کاهش مالیات شرکت ها را تمدید خواهد کرد. رویدادی که به نوبه خود می تواند به نفع بازار ارزهای دیجیتال باشد.

ترامپ مدتی است که موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال تغییر داده و اخیراً از راه اندازی مجموعه جدید NFT خود خبر داده است. در همین حال، او معتقد است که آمریکا باید همچنان پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال باشد:

این صنعت یک کودک است. الان بچه است اما من نمی خواهم کسی باشم که اجازه دهد کشور دیگری بر این صنعت مسلط شود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا