اقتصاد جهان

بیت کوین دوباره به سطح 64000 دلار بازگشت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین در شرایطی که سرمایه گذاران بازار سهام و گزینه های نقدی را در میان بی ثباتی اجتماعی و سیاسی ترجیح می دهند، نتوانست از مرز ۶۴۰۰۰ دلار عبور کند.
با وجود افزایش ۵.۲ درصدی قیمت بیت کوین بین ۳ تا ۷ اکتبر، این ارز مجازی از ۳۱ جولای تاکنون نتوانسته به بالای ۶۶۰۰۰ دلار برسد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که افزایش بدهی فدرال ایالات متحده به نفع بیت کوین خواهد بود، اما تاثیر عمده ای بر قیمت آن در کوتاه مدت نخواهد داشت. به نظر می رسد عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین رویدادهای اجتماعی و سیاسی باشد.

یکی دیگر از دلایل ضعف بیت کوین افزایش ارزش دلار آمریکا است. شاخص دلار در ۷ اکتبر به ۱۰۲.۵ رسید در حالی که در ۳۰ سپتامبر به ۱۰۰.۴ رسید.
برای درک دلیل عدم توانایی بیت کوین به بالای ۶۶۰۰۰ دلار، باید به دنبال دلیل محدود کردن رشد حساسیت سرمایه گذار بود. به عنوان مثال، بی ثباتی در رشد اقتصاد جهانی، تشدید جنگ در خاورمیانه و تأثیر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دلایل اصلی هستند.
گزارش شغلی ایالات متحده که بهتر از انتظار بود در ماه سپتامبر خطر رکود را از بین برد، اما احتمال کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره در نشست ماه آینده را در مقایسه با ۴۰ درصد در دو هفته گذشته به صفر رساند.
بنابراین، دلیل اصلی معامله بیت کوین زیر مرز ۶۴۰۰۰ دلار، فضای کلان اقتصادی است که به نفع بازار سهام بوده و سرمایه گذاران را به دنبال گزینه های نقدی در میان بی ثباتی سیاسی-اجتماعی سوق داده است.
انتهای پیام/۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا