اخبار بورس

بیدبلند خلیج فارس یکی از ۱۰ شرکت برتر بورس در ۵ سال آینده/ پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، سودده است

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس گفت:

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: بیدبلند در حال پرداخت اقساط وام است. ماهانه حدود ۷۰ میلیون دلار به صندوق توسعه ملی پرداخت می کنیم، اما از سوی دیگر به دلیل طرح توسعه یا عدم مشارکت شرکت ها نمی توانیم با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کنیم.

محمود امین نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس در گفتگو با ایران تحلیل، توضیح داد: پالایشگاه گاز بدلند تولید محور و توسعه محور است. این پالایشگاه در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسیده است اما تغذیه ۱۰۰ درصدی ندارد.

وی افزود: بیدبلند پروژه جمع آوری گاز از مشعل ها را در چند استان دنبال می کند، همچنین در راستای بیانات مقام معظم رهبری در مورد پتروپالایشگاه، زنجیره ارزش واحدهای PP و PDH را راه اندازی کرده ایم که در آن ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس ادامه داد: پالایشگاه گاز بیدبلند از نظر کیفی شرکتی سودآور است. به دلیل کیفیت خوراک خوب و ارزش محصولات خوب تولید شده صادرات محور است. بیش از ۸۰ درصد محصولات پالایشگاه گاز بیدبلند صادر می شود. بیدبلند نه تنها یکی از ارکان گازرسانی کشور است، بلکه نقش خوبی در معاملات ارزی دارد. با توجه به استهلاک این شرکت طی ۱۵ یا ۲۵ سال یا نرخ ارز طی سال گذشته، سود عملیاتی ما کاهش یافته است. اما شرکت پالایش گاز بیدبلند از روز اول تولید سودآور بوده و ضرری ندارد. برخی از شرکت ها در رابطه با وام، استهلاک و بدهی. شاید ۱۰ سال ضرر کنند و بعد سود کنند. اما بیدبلند از روز اول سودآور بود.

امین نژاد در این زمینه اظهار داشت: بیدبلند اقساط وام را پرداخت می کند. ماهانه حدود ۷۰ میلیون دلار به صندوق توسعه ملی پرداخت می کنیم، اما از سوی دیگر به دلیل طرح توسعه یا عدم مشارکت شرکت ها نمی توانیم با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کنیم. با این وجود، این شرکت سودآور است. سود شرکت زیاد نیست. پس از ۳۶ ماه که پرداخت اقساط وام به پایان می رسد، شاهد جهش قابل توجهی در سود هستیم.

مدیرعامل پالایش گاز بیدبلند در خلیج فارس گفت: در مورد پروپان می خواهیم آن را به پلی پروپیلن تبدیل کنیم. ما می خواهیم یک محصول ۵۰۰ دلاری را به ۱۲۰۰ دلار تبدیل کنیم. در پنج سال آینده، بیدبلند قطعا در بین ۱۰ شرکت برتر بازار سهام قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا