ورزشی

بیرانوند در حدی نیست تا درباره پیشکسوتان نظر بدهد/ برخی در تیم قبلی یک نیمه هم بازی نمی‌کردند و اکنون شرط می‌گذارند/ بازیکنی که ناز کرد را از باشگاه بیرون کنید

مرتضی فنونی زاده درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در هفته های گذشته گفت: قرمزها همیشه مدعی اول قهرمانی در لیگ ایران بوده اند. پرسپولیس فصل آینده با شانس ۹۹ درصد قهرمان می شود و بقیه شانس ها نایب قهرمان می شود. ما نباید استرسی برای بازیکنان داشته باشیم زیرا به پتانسیل تیم اعتماد داریم.

وی ادامه داد: به نظر من تنها مدیری که توانسته در پرسپولیس دوام بیاورد درویش است. با تدابیر درویش توانستیم در این سال ها مسابقات را با قدرت به پایان برسانیم. من به عنوان یک هوادار می گویم پرسپولیس با شرایط فعلی در خانه مشکلی نخواهد داشت و باید در مسابقات آسیایی برای پیروزی مقابل حریفان تلاش کنیم. پرسپولیس بعد از ۲ تیم شرقی و ۳ تیم بزرگ عربستانی بهترین تیم آسیاست. آنقدر روی لیگ ایران تمرکز کردیم که دیگر مسابقات را دست کم گرفتیم و از دست دادیم.

ما جزو بهترین های آسیا هستیم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برنامه های رضا درویش برای فصل آینده اظهار داشت: ما جزو بهترین های لیگ و آسیا هستیم. همانطور که گفتم؛ بعد از تیم های متمول عربستانی و یکی دو تیم شرق آسیا، قرمزها همیشه اول بوده اند. رضا درویش در فصل آینده باید به فکر تدابیر لازم باشد و از سرمربی جدید حمایت همه جانبه کند. در آلمان تیمی مثل بایرن مونیخ در ۱۰ سال ۸ قهرمانی کسب کرد و در ۲ دوره موفق نشد و در عین حال در لیگ قهرمانان اروپا جامی هم نگرفت. با این حال، مدیریت این باشگاه تصمیم می گیرد مربی خود را عوض کند و فردی را جایگزین کند که بتواند در سطوح بالاتر قهرمان شود. ما باید یک تیم تشکیل دهیم تا در آسیا موفق باشیم نه فقط لیگ ایران.

مربیانی که در لالیگا حضور داشته اند ایده های هجومی دارند

فنونی زاده در خصوص عملکرد گاریدو در لیگ اسپانیا گفت: من همیشه بازی های لالیگا را دنبال می کنم و در چند وقت اخیر عملکرد گاریدو را در ۲ و ۳ تیم مطرح لالیگا که هدایت آنها را بر عهده داشته، مشاهده کرده ام و به این نتیجه رسیدم. که کارنامه قابل قبولی دارد. فردی که در لالیگا مربیگری می کند قطعا با دیدن فیلم مسابقات لیگ برتر می تواند دانش کافی در ایران کسب کند. او قطعا می داند که سرمربی تیمی شده است که بیشترین هوادار را در ورزشگاه دارد و قطعا انتظار دارد ما هواداران از او حمایت کنیم. مربیانی که در اسپانیا بودند ذهنیت هجومی دارند و قطعا آنچه را که ما دنبالش هستیم اجرا خواهند کرد. من مشتاقانه منتظر شروع فصل هستم تا ببینم او پس از چند بازی چگونه عمل می کند.

بیرانوند با گلی که زبان دراز دارد به ما زد؟

وی با بیان اینکه با وجود اینکه بهترین جراح ایران این میزان درآمد ندارد، قانونی وضع کردند که قرارداد را به ۲۲ میلیارد محدود کنند، گفت: اخیرا گفتند سقف قرارداد ۲۲ میلیارد است اما بهترین جراح هم در ایران یک سال اینقدر درآمد ندارد! چرا باید به چند بازیکن بی کیفیت این همه پول بدهیم؟ در مورد بیرانوند هم نباید ساکت بمانیم، او پارسال ۳۲ میلیارد دلار گرفت، چون ملی پوش است، می گوییم حق با اوست، اما پارسال برای پرسپولیس کاری نکرد و تقریباً می توان گفت رفیعی جوان. دروازه بان پالش پاهوشان عملکرد بهتری داشت. او نباید گذشته خود را فراموش کند. این که بیاید در اتاقی بنشیند و به زمین و زمان و بزرگان شما توهین کند قابل بخشش نخواهد بود. به هواداران چه گفتی که الان زبانت دراز است؟ مدیریت باشگاه نباید اینقدر برای چنین افرادی ارزش قائل شود چون بازیکنی مثل رفیعی را داریم که به مراتب بهتر از بیرانوند است.

در لیگ ایران سرمربی در آوردن بدنساز خارجی موفق است. برخی از بازیکنان به نوعی از تمرین فرار می کنند اما مربی حرفه ای بدنسازی که حضور دارد بازیکنان را مجبور به تمرین می کند.

بیرانوند اگر روبروی نسل ما بود باید زیر سر من می رفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این موضوع ادامه داد: کیفیت فوتبال ایران به قدری پایین است که بیرانوند توانسته در سال های اخیر خوب کار کند. اگه تو دوره ما بود تو هر بازی ۶ تا گل میگرفت و زیر سر من میرفت! باید در نظر داشته باشد که اگر یک بار دیگر از پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کند، نوه ام را می کشم تا با همان اتوبوسی که از میدان آزادی سوار شد و از طریق پرسپولیس نام و نام رسمی خود را به دست آورد، به میدان آزادی برگردد. و به گذشته او فکر کنید، او از کجا آمده و اکنون در مقابل میلیون ها هوادار باشگاه موضع می گیرد. بیرانوند در حدی نیست که بخواهد درباره بزرگان پرسپولیس اظهار نظر کند. او بند کفش دروازه بان های گذشته پرسپولیس نمی شود. حالا که تراکتور او را نمی خواست و پرسپولیس به هیچ وجه او را نمی پذیرد، شاید گل محمدی در فولاد او را بخواهد.

بازیکنی را که فریب داد را از باشگاه بیرون کنید

فنونی زاده با بیان اینکه باید در نقل و انتقالات روی بازیکنان جوان و با انگیزه سرمایه گذاری کرد، خاطرنشان کرد: در مورد نقل و انتقالات بارها به باشگاه گفته ایم که روی جذب لیموچی کار کنند. ما به بازیکنان جوان و آینده‌دار نیاز داریم، زیرا تمام باشگاه‌های دنیا بازیکنان جوان می‌خرند تا آینده باشگاه را تضمین کنند. متأسفانه با چند بازیکن قدیمی روبرو هستیم. با کنعانی ها هر کاری کنند باز هم در پرسپولیس می مانند. او در هیچ جا به اندازه پرسپولیس موفق نبوده و در همه جا اعم از ماشین سازی یا استقلال عملکرد بسیار ضعیفی را به ثبت رسانده است و باید بداند که تا آخر عمر مدیون سرخ پوشان است و نباید راهی را که رفت ادامه دهد. درویش باید اقتدار باشگاه را بالا ببرد و بازیکنی را که دوست دارد از تیم بیرون کند. ما قبول نداریم که بخواهد بازیکنی را بکشد.

هر بازیکنی که از پرسپولیس برود جایی در تیم ملی نخواهد داشت

وی ادامه داد: پرسپولیس به پرورش بازیکن معروف است. ترابی در فصل گذشته اصلا فوتبال بازی نکرد و در چهار بازی اخیر کمی به خودش فشار آورد تا همه بگویند ترابی چه بازیکنی است! ترابی هم به جایی رسیده که افت خود را تجربه می کند و به نظر من در اوج تصمیم گرفت پرسپولیس را ترک کند. قطعا هر بازیکنی که از سرخپوشان جدا شود جایگاهش را در تیم ملی از دست خواهد داد. شاید پیراهن پرسپولیس در بازار ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد اما فردی که می خواهد آن را در باشگاه بپوشد باید ۳۰ میلیارد هزینه کند. بازیکنی که تعصب نداشته باشد و با قلبش تصمیم نگیرد هرگز نمی تواند طعم زیبایی فوتبال را بچشد. برخی از بازیکنان تیم قبلی خود فقط یک نیمه بازی کردند و میلیاردها پول به جیب زدند و حالا برای پرسپولیس شرایطی فراهم می کنند و تیم را تحت فشار قرار می دهند تا به خواسته خود برسند. می خواهم بگویم که کیفیت برخی از بازیکنان در تیم قبلی شان مشخص شده بود و الان توسط پرسپولیس مطرح شدند.

ما باید اصول حرفه ای باشگاه را حفظ کنیم

فنونی زاده در پایان با بیان اینکه سرمربی جدید پرسپولیس برای موفقیت باید کادر فنی بزرگی تشکیل دهد، خاطرنشان کرد: در لیگ ایران سرمربی اگر بدنساز خارجی بیاورد موفق است. برخی از بازیکنان به نوعی از تمرین فرار می کنند اما مربی حرفه ای بدنسازی که حضور دارد بازیکنان را مجبور به تمرین می کند. من یکی از پیشکسوتانی بودم که در گذشته با آمدن اسمار موافقت کردم و پیش بینی من این بود که او قطعا می تواند پرسپولیس را به اوج برساند زیرا کادر فنی خوبی داشت و بر همه چیز نظارت داشت. به نظر من آنها باید زودتر تمرین کنند و بازیکنان باتجربه تیم تمرینات را به خوبی مدیریت کنند و در شروع گاریدو رهبر تیم باشند. خدا را شکر ۷۰ درصد تیم ما حفظ شده است و اگر می خواهیم اعتمادمان را برای ۳۰ درصدی که از دست دادیم از دست بدهیم، بهتر است در مسابقات شرکت نکنیم. باید نام پرسپولیس را بزرگ نگه داریم و حریفان را تکانی بدهیم. قطعا اگر همه چیز طبق اصول پیش برود، سال ها مدعی قهرمانی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا