ورزشی

بیرانوند سکوت خود را شکست؛ مگر بچه 15 ساله هستیم؟

بیرانوند که در پاسخ به سوال برای گفتگو در فرودگاه تبریز به چند جمله کوتاه اکتفا کرده بود، حالا در میان شایعات و صحبت های مختلف مصاحبه جالبی انجام داده و درباره دلایل این انتقال و همچنین مسائل پیرامونی آن صحبت کرده است.

این گفت و گو با دروازه بان شماره یک تیم ملی و تراکتورسازی در حالی انجام می شود که یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران مدعی شده است که بیرانوند قول داده جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کند و در ازای آن راهی تراکتور شده است. درباره این اظهار نظر جنجالی از بیرانوند سوال شد و او پاسخ خود را داد.

* ابتدا از زندگی در تبریز و نحوه تمرینات تراکتورسازی صحبت کنید؟
در این چند روز که به تبریز آمدیم مشغول تمرین و رونمایی بودیم و وقت نداشتیم برای تفریح ​​به شهر برویم اما از بدو ورود مردم به تبریز بسیار مهربان بودند و باعث شرمساری ما شدند. . اخیراً هواداران پرشور تیم تراکتورسازی در فضای مجازی محبت زیادی به من نشان داده اند و واقعاً مشتاق دیدار آنها در ورزشگاه هستم.

* در مورد تمرینات صحبت کنید.
به هر حال ما بعد از تعطیلات شروع به تمرین کردیم. از آقای زنوزی بابت امکانات استادیوم بانیان دیزل تشکر می کنم که واقعا در سطح باشگاهی ایران بی نظیر است و در هیچ جای دیگری چنین چیزی نخواهید دید. تمامی امکانات اداری، ورزشی، رفاهی و … تراکتوری در یک جا قرار دارد و این برای من واقعا جالب بود. تمریناتمان را هم مرتب انجام می دهیم و تمام تلاشمان این است که با آمادگی و هماهنگی خوب وارد زمین شویم.

* شایعه ای هم مطرح شده بود که از کادر فنی تیم ملی مطمئن بودید که به مشکل نمی خورید، سپس به تراکتور رفتید.
اول اینکه واقعا تعجب می کنم که چطور عده ای به خود اجازه می دهند نه تنها به من، بلکه به کادر محترم تیم ملی هم چنین تهمت هایی بزنند. اگر مدرک و مدرکی در این مورد دارید، بیا و ارائه بده. ببر کمیته انضباطی حتما رسیدگی میکنن ولی اگه بخوای مدام فقط دروغ بگی و تهمت بزنی به نظر من هم از اخلاق و هم از انصاف دور هست.

* بهتر است بگوییم گفتند قول دادی حتی اگر به تراکتور بروی هم محروم نخواهی شد؟
آقای قلعه نویی و دستیارانش آنقدر انسان های بزرگ و قابل احترامی هستند که هیچ وقت در تصمیم گیری های شخصی بازیکنان تیم ملی دخالت نمی کردند و واقعا جای تاسف دارد که برخی چنین حرف هایی می زنند. در این چند سال خدا را شکر همه دیدند که اساس دعوت شدن به تیم ملی صلاحیت فنی است و همه می دانند که برای دعوت شدن به تیم ملی باید آماده باشند و عملکرد خوبی داشته باشند. با احترام به همه نظرات، به نظر من کسانی که این حرف ها را می زنند نه به علیرضا بیرانوند و نه به شخص دیگری حمله می کنند، بلکه در این شرایط حساس به فوتبال ایران آسیب می زنند.

* یعنی نصیحت و حرفی نبود؟
نمی دانم این حرف ها از کجا آمده است. من یک مرد بالغ هستم، وقتی پیشنهادی به من می رسد، بالا و پایین را نگاه می کنم و تصمیم می گیرم که قبول کنم یا نه. من مسئول کامل این موضوع هستم. نمی شود یک نفر از بیرون بگوید فلانی با توصیه به تیم دیگری رفت، ما بچه های ۱۵ ساله هستیم؟ ما فوتبالیست ها هر چه می گوییم سریع دستور و اخطار می گیریم اشکالی ندارد و مسئولان محترم کمیته انضباطی و اخلاق به وظایف خود عمل می کنند اما چرا وقتی به ما تهمت و توهین می شود طرف مقابل نیست. احضار شده؟

* البته قبل از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شدی، درست است؟
بله، من در نفت تهران به تیم ملی دعوت شدم و الان هشت سال است که به عنوان عضو ثابت تیم ملی هستم و این حرف ها اصلا درست نیست. هرکسی در تیمش خوب باشد به تیم ملی دعوت می شود و من فقط برای کسانی که این اطلاعات غلط را به مردم می دهند متاسفم. البته ما در تیم ملی به این حرف ها توجه نمی کنیم و تمام تمرکزمان روی شادی مردم است.

*بیایید ادامه دهیم فکر می کنی تراکتور قهرمان شود؟
هنوز خیلی زود است، ما فقط سه جلسه تمرینی داشته ایم و هنوز ۳۰ بازی لیگ برتر باقی مانده است. اول اینکه مردم تبریز، هواداران تراکتورسازی و آقای زنوزی شایسته بهترین نتایج هستند و برای آن تلاش خواهیم کرد. اما درخواست من از هواداران تراکتورسازی و رسانه ها این است که لطفا به تیم فشار نیاورید. بگذارید بازیکنان کار خود را انجام دهند و مطمئن باشید که نتایج بسیار بسیار بهتر خواهد بود.

* درباره تیم ملی و مرحله مقدماتی حرفی داری؟
انشاالله به موقع در مورد تیم ملی صحبت خواهیم کرد. اما به نظرم نباید مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی را دست کم بگیریم، همه تیم های آسیایی که به این مرحله رسیده اند با انگیزه هستند و با توجه به افزایش سهمیه تیم ها در جام جهانی دوست دارند صعود کنند. به همین دلیل باید از همان ابتدا کارمان را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا