ورزشی

بیرانوند کسی نبود که ۷ گل بخورد!

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد گسترش ژاپن به ضرر تیم ایران تمام شد و نتوانستند عملکرد ثابتی مقابل قطر داشته باشند، به نظر شما تیم ایران نیازی به تقویت و برخورد روحی بیشتر نداشت؟ وی خاطرنشان کرد: بازیکنانی که داریم باتجربه هستند و اینطور نیست که به برد مقابل ژاپن افتخار کنند و بازی با قطر را دست کم بگیرند. در دیدار مقابل ژاپن بازیکنان با تمام قوا جنگیدند و همین امر باعث شد تا برخی از بازیکنان برای بازی با قطر آماده نباشند اما با وجود این موقعیت های خوبی مقابل قطر داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. من معتقدم شادابی که در بازی با ژاپن داشتیم در بازی با قطر نبود. حتی اگر بگویند بازیکنان تحت تاثیر جو بازی قرار گرفتند قابل قبول نیست. چون بازیکنان باتجربه بودند و بدون استرس و فشار در فضای بدتری نسبت به ایران و قطر بازی کردند.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که بعد از تغییر نسلی که ۸ سال پیش با کی روش تجربه کردیم، از نظر بازیکن سازی خوب عمل نکردیم و شاهد حضور بازیکنان جوان و مطرحی نیستیم. در فوتبال آیا به وعده خود در خصوص جوان سازی عمل می کند یا خیر؟ وی گفت: تیم ملی یک تیم باشگاهی نیست که همه بازیکنانش به یکباره جوان شوند. اگر قرار است جوان شود باید کم کم این کار انجام شود تا جوانان در کنار باتجربه های تیم ملی باشند. معتقدم تا جام جهانی فرصت برای جوان سازی تیم ملی وجود دارد و قلعه نویی می تواند ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را در تیم داشته باشد و نزدیک جام جهانی نباید چنین کاری انجام دهد. در حال حاضر جوانان خوبی مثل ترابی، قیدی، قلی زاده هستند که در کنار اعضای باتجربه تیم می توانند با حضور در تورنمنت های مختلف کم کم آنها را برای جام جهانی آماده کنند. در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ که برونکو هدایت آن را بر عهده داشت، ترکیب تیم ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه بود، حضور بازیکنان مطرح در کنار جوانان باعث شد تیم خوب و قدرتمندی داشته باشیم و این ترکیب به ملی پوشان کمک می کند. تیم این ایده خوبی نیست که آن را به یکباره جوان کنید.

میرزاپور در ارزیابی عملکرد امیر قلانوی در یک سال گذشته و اینکه آیا ماندن او صحیح بوده است یا خیر؟ وی گفت: چرا باید به مربیان خارجی با قراردادهای سنگین که چیزی برای تیم ما ندارند، فرصت بدهیم؟ در جام ملت های ۲۰۰۷ قلعه نویی هدایت این تیم را برعهده داشت. این تیم با پنالتی شکست خورد و از جام حذفی شد و پس از آن هجمه زیادی به قلعه نویی شد و او از تیم ملی کنار رفت. اگر همزمان به قلانوی فرصت می دادند خیلی بهتر بود. البته در طول یک سال گذشته شاید بسیاری از بازیکنان نتوانسته اند برنامه تاکتیکی خود را به درستی اجرا کنند. حضور دوباره او می تواند به تیم ملی کمک کند و بهترین تصمیم در چنین شرایطی بود. قلانوی فردی است که همیشه از همفکری دیگران استفاده می کند و بهترین تصمیم را می گیرد. حال باید دیدگاه او به گونه ای باشد که با استفاده از نظرات کارشناسان، چاره ای برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی بیاندیشد.

وی در پایان در ارزیابی عملکرد بیرانوند در جام ملت های آسیا گفت: در ۶ بازی که انجام دادیم ۷ گل خوردیم با اینکه علی بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان های آسیاست اما در چند بازی که از او دیدم وضعیت روحی خوبی داشت نداشت وگرنه دروازه بانی نیست که ۷ گل بزند و مربی دروازه بان های تیم ملی خیلی بهتر از اینها با او کار کند. زمانی که در باشگاه بود وضعیت جسمی، روحی و روانی بسیار بهتری داشت. در ضمن هر چقدر هم که تیم از نظر هجومی خوب عمل کرد، در دفاع ضعیف بود و امیدوارم قلعه نویی و همکارانش تا جام جهانی این مشکل را حل کنند تا در دفاع هم مانند خودمان به ثبات لازم برسیم. در مرحله حمله قوی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا