ورزشی

بیرانوند یک روز عجله کرد؛ او حتما محروم می شود!

کمیته تعیین تکلیف فدراسیون فوتبال برای محرومیت چهار ماهه و غرامت ۲۰ میلیارد تومانی بیرانوند به دلیل فسخ غیرقانونی قرارداد به جمع بندی نهایی رسیده است. انتشار این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد و پای افراد حقیقی و حقوقی را در سطح وسیعی به ماجرا باز کرد. بیرانوند در پایان ادعای جدیدی مبنی بر دریافت پول خارج از قرارداد از پرسپولیس مطرح کرد که پای کارشناسان مالی و حتی مدیران کارگروه نظارت بر سقف قرارداد باز شد. در این مدت پرسپولیس و بیرو می گویند حق با آنهاست اما قطعا یک طرف در اشتباه است. از سوی دیگر جزییات اختلافات مالی طرفین باعث شده تا تحلیل های مختلفی درباره سرنوشت این پرونده مطرح شود، اما فارغ از نتیجه اختلاف مالی، سرنوشت پرونده در جای دیگری مشخص می شود. اینکه فسخ قرارداد در زمان مناسب انجام شده یا خیر؟!

پاسخ به این سوال اصلا سخت نیست. بیایید یک بار دیگر مرور کنیم؛ در الحاقیه قرارداد بیرانوند و پرسپولیس رسماً آمده است که در صورت عدم وصول مطالبات، ۱۵ روز پس از پایان فصل ۱۴۰۳ اعم از لیگ برتر و جام حذفی، حق فسخ دارد. فصل گذشته فوتبال ۳۱ خرداد تمام شد اما ۳۰ ام منتشر می شود خرداد و یک روز قبل از فعال شدن بند قانونی فسخ طبق الحاقیه در سازمان لیگ قرارداد خود را فسخ کرد. ۱۳ روز پس از آخرین بازی لیگ برتر، پرسپولیس مطالبات بیرانوند را پرداخت کرد و حالا طرفین بر سر جزییات مالی اختلافات اساسی دارند.

حالا قانون به صراحت می گوید بعد از آخرین بازی رسمی باشگاهی، فصل تمام می شود و بیرانند و شاید آخرین بازی فصل پرسپولیس را ملاک قرار دادند که اشتباه بزرگی بود.

در روزهای اخیر دخالت های خارجی، حساسیت ها و اطلاعات مالی جدید، پرونده را به حاشیه های جدیدی رسانده است که تنها می تواند بر میزان غرامت بیست میلیاردی مربوط به قرارداد سال فسخ شده تاثیر بگذارد. بیرانوند یک روز عجله کرد تا در این پرونده پیروز شود و اجازه فسخ قانونی پیدا کند. وگرنه او برنده اصلی پرونده بود

حالا مهم نیست در مورد مسائل مالی چه اتفاقی بیفتد یا حتی هزاران داده جدید روی میز بیاید، این واقعیت اصلی که قرارداد یک روز زودتر از موعد توسط بیرو فسخ شده است قابل تغییر نیست. و رأی به همان ترتیبی که گفته شد صادر می شود. برای رسیدن به این حقیقت نه نیازی به حفره های خبری در فدراسیون است و نه زورگویی برخی افراد و دخالت برخی چهره های دیگر! فقط قانون فسخ غیرموجه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا