بانک و بیمه

بیشترین بازدهی بدون ریسک در صندوق های خورشید، اعتبار و اونیکس| صندوق هایی با ۳۲ درصد سود؟!

هادی بهرامی; بازار: ورود صندوق‌های سهام، اوراق با درآمد ثابت و کالاها (طلا و زعفران) به بورس یک اقدام مؤثر در جذب نقدینگی است که به دلیل مدیریت بهتر دارایی‌ها، سودآوری و جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. از مزایای صندوق های قابل معامله در بورس می توان به کاهش ریسک نگهداری، سرمایه گذاری با مبالغ کم، مدیریت حرفه ای و نقدینگی بالا اشاره کرد. با توجه به رکود بازار سهام، کاهش قیمت سهام شرکت‌ها و شرایط اقتصادی کشور، این روزها صندوق‌های ETF اوراق به دلیل ریسک‌گریزی بازار، با تقاضای داغ مواجه شده و در سال‌های اخیر بازدهی مثبتی به سرمایه‌گذاران داده است.

صندوق اوراق قرضه خورشید با بازدهی ۳۲ درصد، اعتبار با ۳۱.۸ درصد، اونیکس، تدام و سپار هر کدام با ۳۰ درصد بیشترین بازدهی یکساله را در بین تمامی صندوق های ETF اوراق بهادار دارند. صندوق سپر اقتصاد بیدار با ارزش خالص دارایی های تحت مدیریت ۱۳۶۰۰ میلیارد تومان و صندوق اونیکس با ارزش خالص دارایی تحت مدیریت ۶۳۰۰ میلیارد تومان در گروه صندوق های بزرگ ETF و مابقی این صندوق ها در رده صندوق های کوچک ثابت قرار دارند. صندوق های درآمدی

صندوق های شیلد با ۲.۸ درصد، طلوع ۲.۶ درصد، ساحل، رابین و اسمایل با بازدهی ۲.۵ درصدی در ماه گذشته بیشترین سود در فهرست صندوق های اوراق قرضه از نظر بازدهی ماهانه هستند. هنگام انتخاب صندوق های اوراق قرضه، تمرکز بر بازده و ارزش خالص دارایی است، اگرچه دوره تقسیم سود نیز باید برای فهرست نظارتی سرمایه گذاری بهینه در نظر گرفته شود. اگر بالاترین بازده سالانه ملاک شماست، صندوق های خورشیدی، اعتباری و اونیکس بهترین گزینه ها هستند. با این حال، اگر ریسک، امنیت و اعتبار از نظر ارزش خالص دارایی های تحت مدیریت برای شما اهمیت بیشتری دارد، ما صندوق های افران، شیلد و تراست را توصیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا