بانک و بیمه

بیشترین شکایت مردم از کدام بیمه‌هاست؟

به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است و در سه شرکت بیمه ای؛ افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. دانا با ۱۸.۱۵ درصد، ایران با ۱۱.۹۵ درصد و آرمان با ۱۱.۸۷ درصد بیشترین نسبت شکایات را در این مدت (بدون احتساب سهم پرتفوی شرکت در بازار) به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش در این مدت، حوزه های بیمه مسئولیت با ۴۴.۵۰ درصد، بخش های بدنه با ۲۰.۳۸ درصد و درمان با ۱۹.۳۵ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین افزایش شکایات در دوره گزارش نیز مربوط به شرکت بیمه است. تجارتنو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و از بین حوزه های بیمه مرتبط با سه حوزه بیمه، تصادفات راننده با ۱۴۳ درصد، تصادفات با ۷۶ درصد و حوادث شخص ثالث با ۳۶ درصد.

لازم به ذکر است در پایان مهرماه بیش از ۷۵ درصد از کل شکایات ثبت شده رسیدگی و مختومه شده است و ۲۵ درصد همچنان مفتوح و در انتظار پاسخ بیمه مرکزی و یا در دست بررسی بیمه مرکزی است.

شایان ذکر است میانگین زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲ روز بوده است. از منظر این شاخص، بدترین وضعیت در هفت ماهه امسال مربوط به بیمه حکمت صبا با میانگین زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و آرمان با ۳۳ روز است.

لازم به ذکر است سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و هم اکنون در قسمت میز خدمات الکترونیکی پرتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار گرفته است. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه شدگان با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا