اخبار اقتصاد ایران

بیشترین شکایت مردم از گران فروشی خودروسازان است/ تهران دارای بیشترین پرونده در تعزیرات :: ایران تحلیل

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیشترین شکایت مردم را از گرانی خودروسازان عنوان کرد و گفت: تهران بیشترین پرونده شکایت را در این سازمان دارد.

به گزارش خبرنگار «ایران تحلیل» محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی مردم از کدام صنف بیشتر شکایت کردند؟ وی گفت: گرانی خودرو شایع ترین شکایت مردم است.

شکایت گران فروشی و کلاهبرداری خودروسازان را به تعزیرات ببرید

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سوال «ایران تحلیل» که مردم می توانند از کدام تخلفات خودروسازان در این سازمان شکایت کنند؟ وی گفت: در مورد خودرو با تخلفات تحت عنوان گران فروشی و کلاهبرداری برخورد می کنیم.

اسفنانی ادامه داد: بر اساس رای صادره در سال ۱۳۹۸ به اتفاق آرا در دیوان عالی کشور، صلاحیت رسیدگی به تخلف تحت عنوان «عدم انجام تعهدات» از سازمان کیفری حذف و به قوه قضائیه محول شد. . اما اگر شکایتی از افزایش قیمت و گران فروشی داشته باشیم سازمان تعزیرات پیگیری می کند. سال گذشته ۳۰ هزار پرونده با موضوع عدم تحقق شرکت های فروش خودرو تشکیل شد.

افزایش قیمت خودرو به دلیل گرانی قطعات تخلف است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در صورت گران فروشی توسط خودروسازان سازمان تعزیرات وارد می شود. خودروسازان به دلیل گرانی قطعات مجاز به افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده نیستند. به خصوص خودروهایی که به دلیل نقص قطعات هنوز تحویل داده نشده اند. با توجه به اینکه این موضوع از خودروساز است، در صورت گرانی قطعه حتی نسبت به قبل، امکان افزایش قیمت وجود ندارد.

اسفنانی افزود: البته در برخی موارد می توان از خودروسازان به دلیل امتناع از عرضه خودرو شکایت کرد، زیرا در برخی موارد شاهد هستیم که خودروساز خودرو داشته اما عرضه نکرده است که در واقع خودداری از عرضه بوده است. .

رسیدگی به ۵۰۰۰ مورد گران فروشی در تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره بیشترین تخلفات در کدام استان ها؟ وی گفت: استان تهران بیشترین شکایت را داشته است. دلیل این امر این است که دفاتر اصلی خودروسازان در تهران است. به عبارت دیگر، اگرچه خودروسازان در تبریز، کاشان یا کرمان مستقر هستند. اما دفتر اصلی و اقامتگاه اصلی آنها به صورت قانونی در تهران است. لزوماً صلاحیت آن با شعب تهران است.

اسفنانی ادامه داد: نزدیک به ۵ هزار پرونده گران فروشی خودرو در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شده که مربوط به سایپا، ایران خودرو، مدیران خودرو و کرمان موتور بوده است.

ثبت شکایات خودروسازان در سامانه ۱۳۵

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال «ایران تحلیل» مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت خودرو بدون اخذ گواهینامه تخلف است؟ وی گفت: اگر گران فروشی محسوب می شود تخلف است و شاکیان می توانند این تخلف را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهند.

خبرنگار: میناسادات حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا