اقتصاد جهان

بیشتر آمریکایی ها از بدترشدن وضعیت مالی خود خبر دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، بر اساس یک نظرسنجی سالانه که روز سه شنبه در گزارش فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) منتشر شد، تقریباً دو سوم خانواده های این کشور می گویند که وضعیت مالی آنها در سال گذشته بدتر شده است. راشاتودی.

این گزارش که به عنوان گزارش سال ۲۰۲۳ در مورد رفاه مالی خانواده های آمریکایی شناخته می شود، همچنین نشان می دهد که از هر پنج خانواده یک خانواده توانایی خود را برای پرداخت هزینه ها “بسیار بدتر” ارزیابی می کند.

طبق گزارش فدرال رزرو، که بر امور مالی بزرگسالان آمریکایی و خانواده های آنها تمرکز دارد، رفاه کلی خانواده از سال ۲۰۲۲ تقریباً ثابت بوده است، اما کمتر از اوج سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس این نظرسنجی، با وجود تورم آهسته، بسیاری از بزرگسالان آمریکایی گفتند که افزایش قیمت ها چالشی برای مدیریت امور مالی آنها است.

پس از رسیدن به ۹.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ در پی همه گیری ویروس کرونا، نرخ تورم در ایالات متحده به ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت.

بر اساس شاخص بهای مصرف کننده، نرخ تورم سالانه در ماه گذشته ۳.۴ درصد بوده است. این رقم نسبت به ماه مارس ۳.۵ درصد کاهش داشت، اما بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو باقی ماند.

این نظرسنجی همچنین تفاوت های زیادی را بین خانواده ها نشان داد. حدود نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که می توانند تا ۲۰۰۰ دلار در مواقع اضطراری خرج کنند، در حالی که ۱۸٪ از بزرگسالان آمریکایی گفتند که بزرگترین هزینه اضطراری که می توانند تنها از طریق پس انداز پوشش دهند کمتر از ۱۰۰ دلار است و ۱۴ درصد گفتند که می توانند تا ۴۹۹ دلار خرج کنند.

در مجموع، ۱۷ درصد از این افراد گزارش کردند که قادر به پرداخت کامل صورت‌حساب‌های ماهانه در ماه قبل از شرکت در نظرسنجی نیستند. این نظرسنجی در اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا