بانک و بیمه

بیش از توافق صورت گرفته به وزارت صمت ارز اختصاص داده شده است

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۲) بانک مرکزی گفت: دی (ماه) شورای اسلامی در خصوص تخصیص ارز به وزارت ایمنی و واردات خودرو گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ اردیبهشت دی در ماه ۱۴۰۲ به وزارت امنیت ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز اختصاص یافت که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه انتقاد بانک مرکزی این است که با وجود عدم افزایش صادرات، ارز بیشتری صرف واردات می شود که از آن دفاع می کند تا تولید لطمه نبیند، ادامه داد: خودرو و قطعات آن از ابتدای امسال ۵ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار ارز مستقر کردیم که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

فرزین با بیان اینکه آقای علی آبادی با دریافت یک میلیارد دلار ارز برای واردات موافقت کرده است که هفته گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار فقط برای این کار ارز دریافت کرده است، گفت: برای خودروهای برقی، خودروها و خودروهایی که باید از مناطق آزاد بیایند. موافقیم، ارز را بر اساس منابع تخصیص خواهیم داد.

وی ادامه داد: شما به من می گویید که باید ارز را بر اساس منابع ارزی کشور توزیع کنید که این را اعلام کردم تا در حوزه تولید مشکلی ایجاد نشود.

فرزین توضیح داد: ما در ابتدای سال به وزارت امنیت اعلام کردیم که سهمیه ارزی آنها ۲۹.۵ میلیارد دلار است و آنها اعلام کردند که کشور با این میزان ارز مشکل دارد. پس از آن توافق صورت گرفت.» از آنجایی که این مبلغ به ۴۲ میلیارد دلار رسیده است، ما در بانک مرکزی تلاش می کنیم تا ارز مورد نیاز را با توجه به نیاز وزارت امنیت تامین کنیم و وزارت حراست نیز آن را تشخیص می دهد. نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا