اخبار بورس

بیش از هزار طرح گردشگری در دست اجرا داریم/ “منطقه آزاد انزلی میزبان همه ایرانیان”

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی:

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد نماینده انزلی گفت: بیش از یک میلیارد تومان پروژه گردشگری و تجاری در منطقه آزاد داریم. علاوه بر این، چندین طرح و پروژه بزرگ رو به اتمام است. منطقه آزاد تجاری انزلی با شعار «منطقه آزاد تجاری انزلی پذیرای همه ایرانیان» پذیرای گردشگران است.

علی مطهری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در گفتگو با افق میهن، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی با تمام ظرفیت به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور یافت. بر اساس گزارش منطقه آزاد انزلی، این منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون میزبان ۱۱ میلیون گردشگر بوده که آمار چشمگیری است و نیازمند اقدامات ویژه در این حوزه و در حوزه سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: با صد بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه حضور پیدا کردیم. یک سوم از بسته ها در بخش گردشگری تخصصی است. بسته های دیگر ما نیز مربوط به گردشگری است. امروزه گردشگری به عنوان یک اقتصاد مهم و اشتغالزا در جهان مطرح است. در منطقه آزاد انزلی به طور خاص در این زمینه کار می کنیم. طرح تحولی در حوزه گردشگری تهیه کرده ایم که بازآفرینی می شود تا در سال آینده تحولی ویژه در حوزه زیرساخت های گردشگری و ورود سرمایه گذاران ایجاد شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان پروژه گردشگری و تجاری در منطقه آزاد داریم. علاوه بر این، چندین طرح و پروژه بزرگ رو به اتمام است. منطقه آزاد تجاری انزلی با شعار «منطقه آزاد تجاری انزلی پذیرای همه ایرانیان» پذیرای گردشگران است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در چندین نمایشگاه بین المللی شرکت کرده ایم. سلیمانیه، عراق، ارمنستان، چین و روسیه آمده اند و برای همه کشورهای حوزه خلیج فارس و حوزه خزر برنامه داریم. از طرف دیگر، ما همچنین بر گردشگری سلامت تمرکز می کنیم. هم استان گیلان و هم منطقه آزاد تجاری انزلی از منظر پزشکی مناطق ویژه ای محسوب می شوند. البته ما یک سرمایه گذار در بخش گردشگری سلامت داریم. اما منطقه آزاد تجاری انزلی به سرمایه گذاران بیشتری در این زمینه نیاز دارد.

مطهری تصریح کرد: صنعت گردشگری در دهه آینده جزو ۱۰ صنعت برتر دنیا خواهد بود. بر اساس آمار، اشتغال در صنعت گردشگری بیش از ۵ درصد از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد. نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصت خوبی است تا توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار دهیم و گردشگران و سرمایه گذاران را جذب کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت: تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ما با ایران معاهده امضا کردیم و «نقشه سفر» را تهیه کردیم. «سفر کارت» تسهیلات مناسبی برای ورود ارزان گردشگران به شمار می رود.

وی در خصوص سرمایه گذاری خارجی گفت: طبق قانون معافیت های گمرکی ویژه ای برای صنعت گردشگری اعمال می شود و گردشگران خارجی در محدوده مناطق آزاد و سرزمین اصلی نیازی به ویزا و معافیت مالی ندارند. این سه مشوق می تواند برای ورود سرمایه گذاران و گردشگران خارجی جذاب باشد. همچنین قصد داریم یک مسیر دریایی را معرفی کنیم. نزدیکی ما به فرودگاه بین المللی سردار جنگل می تواند یکی از امتیازات مثبت سرمایه گذاران خارجی باشد. در حوزه سرمایه گذاران خارجی بر گردشگری زیارتی اسلامی متمرکز شدیم. ما برای گفتگو در این زمینه به عراق سفر کردیم. ۲۰ قرارداد همکاری در عراق امضا شد. اما حضور گردشگران نیاز به زیرساخت ها دارد.

مطهری در خصوص مسئولیت اجتماعی گفت: در منطقه آزاد تجاری انزلی معاونت فرهنگی و گردشگری رئیس جمهور به صورت معاون واحد است. هنرمندان فعالی که در این نمایشگاه حضور داشتند از نخبگان و صاحب نظران ما در حوزه صنایع دستی و گردشگری هستند. گیلان مهد هنر و فرهنگ است. ما فعالیت های صنایع دستی خاصی را انجام می دهیم. دو نمایشگاه تخصصی در منطقه داریم. ما همچنین یک پردیس نمایشگاهی اختصاصی داریم که امکان توسعه فیزیکی ۹۰٪ را فراهم می کند. نمایشگاهی هم داریم که حدود ۸۰ صنعتگر در راستای سیاست مسئولیت اجتماعی بدون دریافت پول کار می کنند و محصولات خود را عرضه می کنند.

وی گفت: ما به طور ویژه از فعالان حمایت می کنیم. ما یک صندوق کارآفرین امید داشتیم. بیش از صد مدل وام از این صندوق تامین مالی شد. با توجه به اینکه گیلان یک منطقه خلاقانه غذایی است، نمایشگاه ویژه مواد غذایی است اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. در نمایشگاه صنایع دستی که هم اکنون در منطقه آزاد تجاری انزلی برگزار می شود بیش از ۸۰ هنرمند در رشته های مختلف حصیربافی، هنرهای زیبا و … مشغول به فعالیت هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری آزاد انزلی تصریح کرد: در همه حوزه های گردشگری به ویژه با ابلاغ مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریایی فعال هستیم. یکی از محورهای ویژه سند توسعه گردشگری منطقه آزاد انزلی که در سال آینده تصویب می شود، دریا محوری است. تفریحات دریایی، هتل ها و مجتمع های مسکونی و رستورانی از اصلی ترین بسته های گردشگری ما هستند. همچنین می‌توانیم از سرمایه‌گذاران در این حوزه در گردشگری سلامت که شکل ویژه‌ای از گردشگری در سطح جهان محسوب می‌شود، حمایت کنیم.

مطهری در پایان گفت: یکی از اهداف ما از شرکت در نمایشگاه دعوت مردم به منطقه آزاد تجاری انزلی و همچنین سرمایه گذاران برای بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد است. تالاب بین المللی انزلی در سواحل خزر نزدیک به میلیون ها جنگل ایرکانی است که این منطقه را از سایر مناطق کشور متمایز می کند و یکی از جذاب ترین و جذاب ترین مناطق منطقه آزاد انزلی به شمار می رود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا