بانک و بیمه

بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سکه طلا به فروش رفت| ربع سکه صدر نشین حراج

به گزارش افق میهن امروز ۱۱ مهر ۱۴۰۳ اولین حراج پاییزه سکه طلا (جلسه هجدهم) در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران برگزار شد که طی آن در مجموع ۶۹۰۰۰ قطعه سکه ربع و نیم و تمام طلا ۲۵۶ فروخته شد. ۴ هزار و ۵۴۸ قطعه سکه طلا توسط متقاضیان خریداری شد.

چند سکه فروخته شد؟

بر اساس آمار مرکز مبادلات طلا و ارز، در این حراج از مجموع ۳۰ هزار و ۲۲۷ قطعه سکه تمام ثبت نام شده، یک هزار و ۱۳۰ قطعه با میانگین قیمت ۴۳ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان به متقاضیان تعلق گرفت.

آمار فروش نیم سکه

همچنین در این جلسه از مجموع ۱۶ هزار و ۴۶۴ قطعه سکه ثبت شده، متقاضیان یک هزار و ۵۱۴ قطعه نیم سکه را با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان خریداری کردند.

۱۹۰۴ ربع سکه فروخته شد

همچنین در حراج ربع سکه از مجموع ۲۲ هزار و ۵۶۵ قطعه ربع سکه ثبت شده، یک هزار و ۹۰۴ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۵ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان به متقاضیان اختصاص یافت.

برنامه تحویل سکه

بر اساس اعلام مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، تحویل سکه طلا بدون کارمزد ذخیره سازی از ۲۰ مهرماه آغاز و تا ۲۷ مهرماه ادامه خواهد داشت (هر قطعه سکه ۳۰۰۰۰ تومان) از برندگان و مردم در حراج. که در بازه زمانی ۱۹ اکتبر تا ۱۸ اکتبر ۲۶ پرداخت شده اند مهر ماه برای دریافت سکه های خود علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه نگهداری (هر سکه ۵۰ هزار تومان) را نیز پرداخت کنند.

همچنین خاطرنشان می شود که پس از ۷ مهرماه قرارداد خرید سکه فسخ می شود و برندگان حراج نمی توانند سکه های خریداری شده خود را دریافت کنند. پس از کسر کارمزد، مبلغ سکه های خریداری شده به حساب خریدارانی که آن را دریافت می کنند واریز می شود.

یک ربع سکه برتر در تمام حراج ها

باید گفت؛ از تاریخ ۱۳ اسفند از ماه ۱۴۰۲ تا کنون ۱۸ نوبت حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز بورس ایران برگزار شده است. در این حراجی ها در مجموع ۳۲۳ هزار و ۴۴۰ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت که ربع سکه ۱۷۶ هزار و ۹۴۶ قطعه، نیم سکه ۵۳ هزار و ۹۱۰ قطعه و سکه تمام ۹۲ هزار و ۵۸۴ قطعه به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا