فناوری

بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: ایلان ماسک با اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار، هزینه های تسلا را کاهش می دهد.

شرکت تسلا یک شرکت خودروسازی چندملیتی آمریکایی است که خودروهای الکتریکی و قطعات مورد نیاز خودروها و قطارهای الکتریکی را طراحی، توسعه و تولید می‌کند. تسلا همچنین برای خودروسازان دیگر مانند تویوتا و مرسدس بنز بسته های باتری لیتیوم یون تولید می کند.

این روزها، تسلا به جمع بسیاری از شرکت‌هایی که اخراج‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند، پیوسته است. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت که تا دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) بیش از ۱۴۰۰۰۰ کارمند داشت و بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد. رویترز تعداد دقیق مشاغل کاهش یافته را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پستی نوشت: «در حالی که برای مرحله بعدی توسعه آماده می‌شویم، باید تمام جنبه‌های شرکت را برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری بررسی کنیم. به عنوان بخشی از این تلاش، ما ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام دادیم و تصمیم سختی گرفتیم که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در سطح جهانی کاهش دهیم.”

در فوریه (بهمن و اسفند) در طول فرآیند ارزیابی، تسلا از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت های کارمند ضروری است و این نشان می دهد که اخراج ها قریب الوقوع هستند. به گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی همچنین بررسی عملکرد سالانه برخی از کارکنان را لغو کرده است.

ایلان ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا اشاره کرد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل ۳ و Y و دومی یک خودروی برقی ارزان قیمت است که این شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده است. انتظار می رود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ماسک به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظار می‌رود تسلا در سال جاری شاهد رشد فروش کمتری باشد، که احتمالاً تسلا را مجبور می‌کند تا برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران، هزینه‌های خود را کاهش دهد.

تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ فروش ضعیفی را تجربه کرد و تعداد خودروهای تحویلی ۸ درصد نسبت به سه ماهه قبل و ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا