بانک و بیمه

بیش از ۱۳۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

بر اساس گزارش بازار بانک مرکزی، مهدی سحابی روز پنجشنبه اظهار داشت: در این مدت بیش از ۱۰۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد که کمتر از سهمیه ابلاغی به شبکه بانکی تاکنون است. تا تاریخ مذکور (مبلغ ۷۷۹ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال) حدود ۱۳۱ درصد از وظایف این بخش انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ مهرماه در مجموع ۳۰۶ هزار و ۸۳۴ فقره وام ازدواج به ارزش یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از سوی شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است که این سهمیه به شبکه بانکی ابلاغ شده است تاریخ مذکور (مبلغ ۷۷۹ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال) حدود ۱۳۱ درصد است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: این بانک به منظور کاهش بار ترافیکی سامانه تسهیلات اعتباری ازدواج و تسریع در ثبت نام متقاضیان در این سامانه، روند ثبت نام را تغییر داده و متقاضیان را اصلاح کرده است. در سامانه تسهیلات اعتبار ازدواج با امکان ثبت نام اولیه متقاضیان در هر ساعت از شبانه روز و انتخاب بانک تجارت.

سحابی افزود: نسخه جدید سامانه مذکور از ۱۴ مهرماه در اختیار تمامی متقاضیان قرار گرفته است، متقاضیان بانک مورد نظر خود را به عنوان ذخیره انتخاب کرده و به محض تخصیص وام به بانک مورد نظر، سوئیچ های سامانه به صورت خودکار تایید کننده متقاضی است. ثبت نام بر این اساس از زمان شروع نسخه جدید ۱۱۱۰۰۰ ۸۰ نفر متقاضی ثبت نام و ۷۹۰۰۰۹۵۰ نفر در لیست ذخیره قرار گرفته اند که به زودی به عنوان سهمیه به صف متقاضیان تایید شده بانک عامل منتخب اضافه خواهد شد. اختصاص داده شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعتباری فرزندان گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۷ مهرماه در مجموع ۲۷۸ هزار و ۶۹۶ فقره پرونده به ارزش ۲۸۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

سحابی در خصوص آخرین آمار سپرده مسکن اظهار داشت: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه ۱۴۰۱ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۶۹۴ هزار و ۷۷۱ نفر متقاضی بوده اند که از این تعداد ۶۰۷ هزار و ۳۴۹ نفر برای دریافت ۵۵.۹ فقره تسهیلات اعتباری همت از شبکه بانکی اقدام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا