فناوری

بیش از ۱۷ هزار ویرایش در ویکی حقوق طی یک ماه گذشته 

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دایره المعارف های علمی به عنوان یکی از مهم ترین منابع اطلاعاتی در علم، نقش بسیار مهمی در گسترش دانش و اطلاعات علمی دارند. برای حفظ جایگاه برجسته این منابع، به روز رسانی مستمر این دایره المعارف ها ضروری است. قانون ویکی یکی از این دایره‌المعارف‌های علمی است که به‌صورت آنلاین به‌صورت رایگان در دسترس است و به‌طور مداوم به روز می‌شود که فقط در آذر در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۷ هزار ویرایش در آن گنجانده شد.

دایره المعارف های علمی به عنوان یکی از منابع اصلی جمع آوری، ثبت و انتقال دانش در زمینه های مختلف علمی شناخته می شوند. اهمیت به روز رسانی مستمر این دایره المعارف ها نه تنها در گردآوری و تکمیل دانش موجود، بلکه در ادغام آخرین پیشرفت ها و اطلاعات به روز بسیار چشمگیر است.

یکی از جنبه های برجسته حقوق ویکی تکمیل و به روز رسانی مطالب در زمینه های مختلف حقوقی است. پژوهشگران حقوقی پژوهشگاه حقوق و حقوق ایران به عنوان افراد فعال در این طرح، کتب مرجع کارشناسان حقوقی، نظرات قضایی، نظرات مشورتی معاونت حقوقی قوه قضائیه و مقالات منتشر شده در نشریات حقوقی را با دقت و حساسیت به ویکی قانون این تلاش ها باعث افزایش دقت و کیفیت مطالب و ایجاد بانک اطلاعات حقوقی جامع می شود.

در قانون ویکی، بیش از ۱۷ هزار ویرایش در طول ماه گذشته (آذر ۱۴۰۲) انجام شده است. این دانشنامه تخصصی به عنوان منبعی در زمینه دانشنامه حقوقی، مطالب مرتبط با مقالات حقوقی و اصطلاحات حقوقی را تکمیل و به روز می کند.

به روز رسانی مستمر دایره المعارف ها نقش بسزایی در حفظ و ارتقای استانداردهای علمی دارد. یکی از اهداف به روز رسانی دایره المعارف های علمی، ارائه اطلاعات به روز و جامع برای علاقه مندان به هر زمینه ای است. به دلیل به روز رسانی مداوم، مفاهیم نوظهور، تحقیقات جدید و پیشرفت های علمی جدید در دایره المعارف ها گنجانده شده است که باعث تکمیل و گسترش دانش در آن زمینه می شود.

با گذشت زمان، این تجدید نظرها پیشرفت های قابل توجهی در محتوا ایجاد کرده و قانون ویکی را به یک بانک اطلاعات حقوقی جامع تبدیل کرده است. در این فرآیند پژوهشگران پژوهشگاه حقوق ضمن تکمیل و به روز رسانی مطالب موجود، وظیفه ایجاد دانشنامه های جدید را بر عهده دارند. به همین دلیل است که تعداد صفحات ویکی قانونی روز به روز در حال افزایش است.

برخی از اهداف این طرح که هنوز به طور کامل به پایان نرسیده و در مرحله تکمیل است، عبارتند از: انتشار نظرات قضایی، معرفی اساتید صاحب نام حقوق ایران و بین المللی، معرفی دانشکده های حقوق ایران و بین المللی، و معرفی سازمانهای حقوقی و قضایی. این اقدامات جذابیت ویکی حقوق را برای وکلا، دانشجویان و متخصصان حقوقی افزایش داده است.

ویکی حقوق به عنوان یک دایره المعارف تخصصی مفید و قابل اعتماد برای به اشتراک گذاری دانش حقوقی، با توجه به این تلاش های پژوهشی، به سرعت به مرجعی برای وکلا، دانشجویان و افراد مختلف مرتبط با رشته حقوق تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا