بانک و بیمه

بیش از ۲۱ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تامین شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پنج میلیارد و ۳۸ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۱ میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۳۹۹ میلیون دلار برای خدمات و چهار میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام ۳ میلیارد و ۹۹۹ میلیون دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار و در مجموع وارد شد. ۵ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای اساسی با قیمت ارزان تر پرداخت شد.

2

ادامه این گزارش نشان می دهد تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۶۰۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تولید» است. “. «تجهیزات» معادل ۹۶۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» ۸۳۷ میلیون دلار و «نساجی و پوشاک» معادل ۵۶۷ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی همچنین تا پایان ۹ تیرماه امسال به ترتیب یک میلیارد و ۹۵ میلیون دلار، ۱۷۸ میلیون دلار، ۷۹۸ میلیون دلار، ۸۰۰ میلیون دلار و ۳۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

4

همچنین ۵ میلیارد و ۹۱۳ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص دارد و میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به اول مردادماه ۳۹ هزار و ۱۰۳ تومان ۴۲ هزار و ۵۲۸ تومان است. یورو، درهم ۱۰۰۰۰ ۶۴۷ تومان، یوان ۵۰۰۰ ۳۷۹ تومان، روبل ۴۴۵ تومان و لیر ۱۰۰۰ ۱۸۳ تومان.

3

لازم به ذکر است که در روز اول مرداد در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۶۰۰۰۹۸۳ تومان، یورو با نرخ ۵۱۰۰۰۹۹ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۷۹۳ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۳,۰۰۰,۸۶۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷,۰۰۰,۷۱۱ و درهم با نرخ ۱۱,۰۰۰,۹۴۵ تومان رد و بدل شد.

2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا